A A+ A++

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów w motocyklach działają tak samo jak w samochodach. W praktyce są to przekładnie automatyczne, które obsługiwane są dzięki dwóm sprzęgłom – jednemu dla biegów nieparzystych i drugiemu dla parzystych. Dzięki temu zmiana przełożenia jest natychmiastowa (następny bieg niejako czeka gotowy w kolejce) oraz płynna. Przez 10 lat stosowania tego rozwiązania w swoich motocyklach Honda stale je poprawiała.

W Europie dwusprzęgłowe skrzynie zadebiutowały w motocyklach Hondy 10 lat temu i do dziś sprzedano ponad 140 tys. egzemplarzy z takim rozwiązaniem. Pierwszą taką maszyną był VFR1200F, a do dziś dwusprzęgłową skrzynię montowano w 10 różnych modelach. Aktualnie największą popularnością cieszy się ona w dużym Gold Wingu. W jego przypadku w 2019 r. aż 67 proc. sprzedanych egzemplarzy miało dwusprzęgłową skrzynię.

Również inne turystyczne modele chętnie wybierane są z tą opcją. W przypadku NC750X odsetek ten wynosi 52 proc., a kultowa Africa Twin w 45 proc. opuszcza europejskie salony z dwusprzęgłową skrzynią. Nic dziwnego. Maszyny te mają umożliwić długie podróże w maksymalnym komforcie, więc automat wpisuje się w to idealnie.

Jak działają dwusprzęgłowe skrzynie w motocyklach Hondy? Mogą pracować w trybie automatycznym, w którym dobierają przełożenie na podstawie aktualnej prędkości, obrotów i otwarcia przepustnicy. Alternatywnie można też włączyć tryb manualny obsługiwany przełącznikami na kierownicy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułObwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającego na budowie sieci gazowej na terenie dz. Nr 61/9, 62/3, 63/15, 63/6, 63/17, 64/3, 65/4, 56/5, 53/8, 53/7, 50/4, 1/1, 17/8, 17/10, 17/12, 14/23, 10/2, 8/2 i 70/1 położonych w obrębie Poręby oraz na terenie dz. nr 981/5 położonej w obrębie Polków, gmina Zduńska Wola
Następny artykułGMINA OSTRÓDA: PODPISANIE UMOWY NA BUDOWĘ INFRASTRUKTURY KOMUNALNEJ W TYROWIE