A A+ A++

1.   Posłuchajcie wiersza „Mali strażnicy przyrody” autor nieznany.

 

Dziś ekologia modne słowo,

Przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.

Jej strażnikami się ogłaszamy,

od dziś przyrodzie my pomagamy!

 

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,

Musisz takiemu uwagę zwrócić.

Nie można przecież bezkarnie śmiecić,

To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

 

Nie wolno łamać gałęzi drzew,

Bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.

A kiedy bocian wróci z podróży

Gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,

Po co jej dzieci mają się smucić.

Niech barwny motyl siada na kwiatach,

Żyje tak krótko, niech wolny lata.

A zimą nakarm głodne ptaki,

Sikorki, wróble, wrony, szpaki.

Powieś na drzewie karmnik mały,

będą ci wiosną za to śpiewały.

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali

Uczyć będziemy tego wandali.

Matka natura nam wynagrodzi,

Jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

2.   Odpowiedzcie na pytania dotyczące wiersza.

 

– Co to jest ekologia?

– O jakich zachowaniach ekokulturalnych była mowa w wierszu?

– Jak Wy dbacie o przyrodę?

3.   Burza mózgów „Co to znaczy być ekokulturalnym?”. Wszystkie odpowiedzi są dobre. Rodzic może je zapisywać.

 

4.   Obejrzyjcie bajkę pt. „Czysto, ładnie i bez śmieci – rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci”.

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

 

5.   Zabawa ruchowa „Gra w zielone”.

Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega po pokoju w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Podczas przerwy w akompaniamencie rodzic podaje nazwę koloru, np. zielony. Dziecko musi odszukać w pokoju rzecz w podanym kolorze i jej dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Jeżeli rodzic poda nazwę innego koloru, może być to np. kolor czarny, wówczas dziecko staje prosto w bezruchu.

 

6.   Zabawa matematyczna „Liczymy korki”.

Rodzic przygotowuje 9 pudełek różnej wielkości i bardzo dużo korków od butelek. Dziecko układa pudełka od najmniejszego do największego. Rodzic wrzuca do pierwszego pudełka z lewej strony 1 korek, następnie prosi, aby do następnego pudełka dziecko wrzuciło o jeden korek więcej. Tak samo robi z kolejnymi pudełkami. Na koniec dziecko liczy korki w każdym pudełku i dobiera kartonik z odpowiednią liczbą. Przy ostatnim pudełku rodzic demonstruje liczbę 9. Później można pobawić się w zadania: np. Ile jest korków razem w pudełku 1 i 4? itd. ale, tak, żeby suma korków nie przekroczyła 9.

 

7.   Zabawa dydaktyczna „Liczymy drzewa”.

Rodzic przygotowuje liczmany – 9 sztuk. Dziecko operuje, manipuluje liczmanami i rozwiązuje zadania. Podpisuje rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych elementów.

– Ala posadziła 4 małe klony, przyszedł Jaś i też posadził 5 klonów. Ile drzew posadziły razem dzieci?

– W parku rosną 4 wierzby, dzieci z przedszkola posadziły jeszcze 3 wierzby. Ile wierzb rośnie w parku?

– W parku rosło 9 drzew iglastych. W czasie burzy złamało się 1 drzewo iglaste. Ile drzew iglastych rośnie teraz w parku?

 

8.   Praca z książką Planeta dzieci: zeszyt grafomotoryczny s. 64.

9.   Zaśpiewajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=JIEDy5UiRPU

https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4

 

10.  Uzupełnijcie kartę pracy (załącznik 1).

 

Powodzenia!

p. Asia i p. Marylka

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKołodziejski w “Sieci”: Kiedy to się skończy?
Następny artykułBorussia tanio skóry nie sprzedała!