Jak wynika z badania instytutu IQS zrealizowanego na zlecenie Carrefour Polska pod koniec września br., Polacy bardzo dobrze postrzegają produkty ekologiczne. Cenią je za wysoką jakość, dobry skład oraz uważają je ze smaczniejsze od innych produktów. Co więcej, aż 15% z nich zadeklarowało, że obecnie kupuje je częściej niż kiedyś. Jak pokazują dane Carrefour, produkty BIO kupują przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, w tym coraz częściej również przez internet.
Żywność BIO, nazywana również żywnością ekologiczną lub organiczną to taka, w której do uprawy lub produkcji nie stosuje się żadnych środków chemicznych, sztucznych dodatków czy polepszaczy smaków. Produkty ekologiczne są regularnie badane na ich obecność i jeżeli zostaną one wykryte w składzie, producent traci swój certyfikat ekologiczny. Ściśle kontrolowany i nadzorowany proces produkcji żywności bio, ma duży wpływ nie tylko na jakość i smak produktów ekologicznych, ale także na ich wartości odżywcze. Jak dowodzą badania przeprowadzone na Johns Hopkins University, warzywa i owoce, które pochodzą z ekologicznych upraw, mają znacznie więcej dobrych dla zdrowia składników.
Z uwagi na rygorystyczne wymagania w procesie produkcji i certyfikacji oraz mniejsze niż w przypadku produktów konwencjonalnych plony, żywność ekologiczna jest jednak droższa od jej zwykłych odpowiedników. Jak pokazują badania instytutu IQS zrealizowane na zlecenie Carrefour Polska pod koniec września 2024 na grupie 1000 dorosłych Polaków, tylko 27% badanych określiło ceny żywności BIO jako przystępne. Co jednak ciekawe, po okresie znacznego spadku sprzedaży żywności ekologicznej na rynku spowodowanego wysoką inflacją, obecnie aż 15% klientów deklaruje, że kupuje ją częściej niż kiedyś. Niezmiennie Polacy cenią jednak żywność ekologiczną za dobrą jakość (64% wskazań) oraz dobry skład (również 64% wskazań).
– „Carrefour realizując swoją globalną strategię transformacji żywieniowej, od 2018 roku promuje w Polsce żywność ekologiczną oraz jej producentów. W ostatnich latach, z uwagi na szalejącą w Polsce inflację, asortyment ten stał się mniej popularny wśród naszych klientów, jednak w wybranych sklepach stacjonarnych oraz sklepie internetowym, jego udział w sprzedaży żywności nadal sięga kilku procent. Carrefour oferuje w Polsce obecnie ponad 1300 produktów ekologicznych. Największy asortyment klienci znajdą w hipermarketach, ale wiele produktów dostępnych jest też w naszych supermarketach i sklepach osiedlowych. Jesteśmy przekonani, że po ustabilizowaniu się sytuacji na rynku, Polacy wrócą do zakupów BIO, a my nadal chcemy być sklepami pierwszego wyboru w tym asortymencie” – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska.
W TOP 10 sklepów Carrefour w Polsce z największym udziałem produktów ekologicznych w sprzedaży żywności, znalazły się placówki zlokalizowane w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Co ciekawe zainteresowanie produktami BIO w tych miastach jest tak samo duże w hiper- jak i supermarketach. Klienci Carrefour bardzo mocno przekonali się również do zakupów żywności BIO przez Internet. Wśród sklepów z najwyższym udziałem sprzedaży tego rodzaju żywności w Polsce, są sklepy internetowe Carrefour zlokalizowane w Warszawie, Krakowie oraz Wrocławiu.
Podejście klientów do żywności BIO różni się jednak w Polsce w zależności od wyboru sieci sklepów na zakupy. Aż 27% klientów Carrefour postrzega zakup żywności ekologicznej jako przejaw aktywności świadczącej o zdrowym odżywianiu, podczas gdy myśli tak tylko 15% klientów innych sieci, w tym dyskontów. Jednocześnie blisko 40% klientów Carrefour zadeklarowało, że jest w zapłacić więcej za produkty BIO, podczas gdy w innych sieciach takie deklaracje złożyło tylko 23% badanych osób. Dane te świadczą o różnym poziomie wiedzy i świadomości klientów w zależności od miejsca dokonywania zakupów.
Badania zrealizowane przez IQS pokazują również, że 67% Polaków uznaje produkty BIO za zdrowe, a co trzecia z przebadanych osób (35%) – za smaczniejsze od innych produktów.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS