A A+ A++
Zysk Mercatora za III kw. był wyższy, niż zakładał szacunek spółki
/ Materiały prasowe

Zysk netto Mercator Medical w III kwartale spadł do 39,5 mln zł z 355,8 mln zł przed rokiem – poinformowała spółka w raporcie. Wcześniej spółka szacowała, że zysk wyniesie 36,3 mln zł.

Zysk netto w III kwartale spadł 88,9 proc. w ujęciu rok do roku oraz o 65,3 proc. w ujęciu kwartał do kwartału.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Mercator Medical w trzecim
kwartale wyniosły 361,7 mln zł wobec 592 mln zł rok wcześniej. Przychody
okazały się zgodne z przedstawionymi w połowie października szacunkami
spółki.

W III kwartale 2021 r. przychody grupy zmniejszyły się w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 40,1 proc.

Skonsolidowany wynik EBITDA producenta i dystrybutora rękawic
medycznych w trzecim kwartale sięgnął 58 mln zł i był wyższy od
szacunków spółki, które zakładały EBITDA na poziomie 49 mln zł. EBITDA
spadła o 85,2 proc. ujęciu rok do roku.

Narastająco za trzy kwartały 2021 r. przychody grupy wzrosły o 22,6
proc. rdr do 1,45 mld zł głównie za sprawą wzrostu cen jednostkowych
rękawic oferowanych przez grupę w I kwartale 2021 r. w porównaniu do
tego samego okresu w 2020 r. Narastająco za trzy kwartały 2021 r. w
porównaniu do tego samego okresu 2020 r. cena jednostkowa rękawic
wzrosła o 50 proc.

W ujęciu ilościowym sprzedaż rękawic w III kwartale 2021 roku w
stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego była o 17,9 proc.
niższa (sprzedano blisko 286,7 mln sztuk rękawic mniej niż w III
kwartale 2020 roku).

Koszty sprzedaży oraz ogólnego zarządu za trzy kwartały 2021 r. miały
wartość 85,6 mln zł i były o 26,6 proc. wyższe niż przed rokiem
(stanowiły 5,9 proc. wartości przychodów), co było związane z większymi
kosztami logistyki oraz z rozwojem struktur sprzedażowych i wsparcia
sprzedaży.

Za trzy kwartały 2021 r. marża brutto uzyskana ze sprzedaży towarów i
materiałów wyniosła 13,9 proc. W samym trzecim kwartale 2021 r. marża
była ujemna i wyniosła -12,9 proc.

“Tak istotny spadek marży na sprzedaży towarów był spowodowany
sprzedażą w trzecim kwartale 2021 r. głównie towarów zakupionych w III i
IV kwartale 2020 r. (naturalne przesunięcie czasowe ze względu na czas
transportu i procesy sprzedażowe), podczas gdy w otoczeniu Emitenta
widoczne były wyraźne spadki cen rynkowych rękawic” – napisano w
raporcie.

Spółka podała, że bierze pod uwagę możliwość dalszego spadku marż na
sprzedawanych towarach ze względu na kontynuowany globalny trend spadków
cen rękawic jednorazowych.

“Zarząd Emitenta spodziewa się jednak, że finalna nowa równowaga na
rynku rękawic jednorazowych – choć nie można wskazać jeszcze na jej
formowanie – powinna oznaczać realizowanie marży na sprzedaży towarów na
poziomie równym lub wyższym niż w okresach sprzed pandemii” – napisano w
komunikacie. (PAP Biznes)

seb/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSerwis sportowy TKN24 Końskie. Odcinek 4
Następny artykuł27 kilogramów w niecałe trzy lata. “Ciągle czułam się wyczerpana”