A A+ A++

Grupa CD Projekt w pierwszym kwartale 2024 r. znacznie poprawiła wyniki w ujęciu rocznym, ale zanotowała spadki w porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłego roku. To efekt rozkładu sprzedaży ostatniej dużej premiery studia. Sam zysk jest dużo lepszy od oczekiwań rynkowych. 

Zysk CD Projekt przebija rynkowe prognozy. Rozpędza się produkcja nowych gier
Zysk CD Projekt przebija rynkowe prognozy. Rozpędza się produkcja nowych gier
fot. sdx15 / / Shutterstock

Grupa CD Projekt wypracowała w I kw. 2024 r. 226,78 mln zł
skonsolidowanych przychodów, które wzrosły o 29,8 proc. wobec analogicznego
okresu 2023 roku, ale spadły o 51 proc. w ujęciu kwartał do kwartału. Zysk EBITDA to 113,3 mln zł, czyli był wyższy o 15,2 proc. rdr i mniejszy o 61 proc. kdk. Zysk netto zamknął się kwotą 100,06 mln zł i był wyższy o 44 proc. rdr i spadł o 47,6 proc. kdk. Średnia z
konsensusu zebranego przez PAP zakładała 229,4 mln zł przychodów oraz 75,2 mln zł zysku netto.

Przychody w pierwszym kwartale były ciągle napędzane przez sprzedaż
tytułu „Cyberpunk 2077” oraz przede wszystkim dodatku pt. „Widmo
Wolności”, który został wydany pod koniec III kwartału 2023 r. i przyczynił się do poprawy wyników rok do roku. Ich łączna sprzedaż odpowiadała za ponad 64% całych przychodów spółki. Sprzedaż płatnego rozszerzenia gry zbudowała jednak wysoką bazę w ostatnim kwartale ubiegłego roku, stąd bardzo duży spadek zysków
w ujęciu kwartał do kwartału.

Na wynik pozytywny wpływ miała także działalność finansowa. Na koniec ubiegłego roku spółka miała w gotówce i ekwiwalentach 1,3 mld zł, które wypracowały przychody finansowe na poziomie 20,1 mln zł wobec 19,3 mln zł w I kwartale roku ubiegłego. Teraz jednak mocno spadły koszty finansowe z 10,4 mln zł do 4,2 mln zł. 

“Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży w pierwszych miesiącach br. oraz wypracowania rentowności netto na poziomie 44 proc. Dobrym wynikom rachunkowym towarzyszyły solidne przepływy z działalności operacyjnej, które w I kwartale wyniosły 181 mln zł. Przed nami czas inwestycji w kolejne projekty, jednak jesteśmy na nie dobrze przygotowani dzięki zgromadzonym przez lata rezerwom gotówkowym. Liczymy również na dalszą dobrą sprzedaż dotychczas wydanych tytułów – podsumował Piotr Nielubowicz z zarządu CD Projektu. 

Dane opracowane przez PAP (w mln zł):

1Q2024 wyniki kons. różnica r/r q/q
Przychody 226,8 229,4 -1,10% 29,80% -51,00%
EBITDA 111,3 104 6,90% 15,20% -61,10%
EBIT 81,3 75,7 7,40% 13,60% -56,70%
zysk netto j.d. 100,1 75,2 33,10% 43,70% -47,60%
           
marża EBITDA 49,10% -6,21 -12,76
marża EBIT 35,80% -5,09 -4,78
marża netto 44,10% 4,27 2,81

Kiedy nowe gry od CD Projektu?

Poza długookresową sprzedażą dodatku i samego „Cyberpunku 2077”
CD Projekt może mieć trudności w utrzymaniu zadowalającego poziomu przychodów
ze względu na cykl
produkcyjny nowych tytułów, których premiery jeszcze nie mają harmonogramu wydawniczego,
a według ekspertów pojawić się mogą najwcześniej w 2026 lub 2027 r.

Świadczyć o tym może przyjęty
w 2024 r. program motywacyjny wyznaczającą tzw. warunek wynikowy na lata
obrotowe 2024-2027 w kwocie 3 mld zł zysku. Bez dużej premiery trudno sobie
wyobrazić jego osiągnięcie. W tej chwili najbardziej zaawansowanym projektem
jest „Polaris”, będący pierwszą grą z nowej trylogii w uniwersum „Wiedźmina”. Na konferencji zarząd poinformował, że nie wyklucza potencjalnego rozwijania swoich produkcji o ewentualne gry mobilne.

CD Projekt w prezentacji wynikowej poinformował, że aktualnie przy projekcie Polaris, czyli grze, która otworzy nową wiedźmińską trylogię, na koniec kwietnia pracowało 407 deweloperów, przy projekcie Orion, czyli kontynuacji Cyberpunka 56 deweloperów. Z kolei przy projekcie Syriusz aktualnie pracuje 39 deweloperów, a zespół pracujący nad nowym IP pod nazwą kodową Hadar liczy 20 deweloperów.

Szansy na „przetrwanie” okresu bez nowych gier upatruje się w
produkcjach
filmowo-serialowych oraz współpracy z platformami streamingowymi, takimi
jak Netflix, które mogą zwiększyć świadomość marki i zaangażowanie graczy. Najnowszym
projektem w tym obszarze ma być film z uniwersum Cyberpunku. Spółka nawiązała
już współpracę ze studiem Anonymous Content. 

Jak podał Bloomberg, kiedy serial „Wiedźmin” zadebiutował na
Netfliksie, sprzedaż gry prawie się podwoiła na przełomie 2019 i 2020 roku w
porównaniu do lat poprzednich. Podobnie było z serialem anime „Cyberpunk:
Edgerunners”, który ukazał się we wrześniu 2022 roku i spowodował
wzrost przychodów CD Projektu w drugiej połowie roku o 37 proc. rok do roku.

Kurs CD Projektu i tegoroczna dywidenda

„W nadchodzących kwartałach nie powinno być znaczących
wydarzeń wspierających sprzedaż gier, jednocześnie koszty ogólne i
administracyjne pozostaną stosunkowo wysokie ze względu na rosnące wydatki na rozwój
nowych tytułów. Dlatego analitycy przewidują słabsze tempo zysków bez
średnioterminowych czynników napędzających kurs akcji” – napisał w notce dla Bloomberga
przed wynikami Michał Wojciechowski z DM Ipopema.

Mimo wszystko kurs CD Projektu od końca kwietnia wyrwał się kilkumiesięcznej
konsolidacji i 22 maja zameldował się na poziomie 148,95 zł, co oznaczało, że
był najwyżej od końca września 2023 r. Przed wynikami za jedną akcję CD
Projektu płacono nieco poniżej 140 zł, co i tak oznaczało, że tegoroczna stopa
zwrotu przekraczała 21 proc. przy niespełna 7 proc. dla WIG20.

Zwołane na 14 czerwca walne zgromadzenie akcjonariuszy
spółki będzie decydować o tegorocznej dywidendzie od CD Projektu. Już
pozytywnie zaopiniowany przez radę nadzorczą spółki wniosek zarządu zakłada,
tak samo jak w dwóch poprzednich latach wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł na
akcję (w sumie 99,9 mln zł). Na dzień dywidendy zaproponowano 21 czerwca, a
wypłatę na 27 czerwca.

Michał Kubicki 

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiłkarska 'Piątka' (FOTO)
Następny artykułAkademia Mazowiecka w Płocku – uczelnia w ciągłym rozwoju