Osobą uprawnioną do składania wniosku jest ta, która formalnie zawarła umowę sprzedaży paliwa gazowego i poniosła koszty zawarte na fakturze, która stanowi podstawę do zwrotu podatku.
Warunkiem uzyskania refundacji jest spełnienie kryteriów dochodowych: 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego i 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przy składaniu wniosku od 1 stycznia 2023 r. do 31 lipca 2023 r. uwzględnia się średni miesięczny dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w 2021 r., a od 1 sierpnia 2023 r. do 30 września 2024 r. – w 2022 r.
Konieczny jest również wpis do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków przed 21 grudnia 2022 r. – lub po tej dacie, jeśli chodzi o główne źródło ogrzewania, które zostało wpisane lub zgłoszone do CEEB po raz pierwszy.
Jakie dokumenty należy złożyć?
Wniosek powinien zawierać fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do odbiorcy przez przedsiębiorstwo energetyczne, a także dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Terminy składania wniosków:
- Do 30 września 2024 r. – w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT.
- Po 30 września 2024 r. – w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury VAT dokumentującej dostarczenie paliw gazowych, będącej przedmiotem wniosku.
Gdzie można złożyć wniosek?
W lokalnym urzędzie gminy bądź miasta. Można to zrobić pisemnie – wzór wniosku dostępny jest na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Można go również złożyć online, poprzez ePUAP lub aplikację mObywatel.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS