W niektórych przypadkach banki mogą zwrócić nam pobraną opłatę za wypłaty gotówki w obcych urządzeniach.
Tak jest, gdy jego własne bankomaty są uszkodzone. Ale trzeba złożyć reklamację w tej sprawie.
– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę. Jeśli zatem klient w sytuacji niedostępności naszego bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu nam tego faktu zazwyczaj uznajemy reklamację i zwracamy prowizję – zapewnia Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska.
Warto sprawdzić: „Idiotyczne” limity techniczne bankomatów i wpłatomatów
Pan Michał ze Śląska jest klientem ING Banku Śląskiego. Ostatnio potrzebował wypłacić gotówkę.
– Objechałem sześć bankomatów w swojej okolicy i nigdzie nie mogłem pobrać pieniędzy, bo urządzenia były zwyczajnie uszkodzone – opowiada.
Zauważa, że bank reklamuje się hasłem „są rzeczy ważne, ważniejsze i takie, na których nie warto oszczędzać”, a sam oszczędza… na naprawie bankomatów.
– Czy w takiej sytuacji mogę pobrać gotówkę w obcym urządzeniu, a bank nie naliczy mi za to prowizji? – pyta pan Michał.
Wygląda na to, że tak może być.
– Każde zgłoszenie klienta dotyczące pobrania opłaty z tytułu nieczynnego urządzenia rozpatrywane jest w momencie zgłoszenia decyzją pozytywną – zapewnia Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.
Warto sprawdzić: Gdy dostaniesz podartą stówkę z bankomatu
A jak do tego podchodzą inne banki?
– W przypadku awarii naszego bankomatu klient oczywiście może złożyć reklamację i ubiegać się o zwrot prowizji za wypłatę z innego bankomatu. Reklamacje są rozpatrywane indywidualnie – poinformowało nas Biuro Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA.
Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP przyznaje, że takie sytuacje zdarzają się stosunkowo rzadko.
– Każda tego typu sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Klient może otrzymać wówczas zwrot poniesionych opłat – podkreśla Piotr Wardziak.
Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska przyznaje, że zdarza się, że bankomat nie działa, wówczas bank zawsze stara się naprawić problem jak najszybciej.
– Jeśli bankomat jest niedostępny, klient może wypłacić lub wpłacić pieniądze w oddziale, bez prowizji – radzi przedstawicielka Santandera.
Podkreśla, że bank wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę, więc jeśli klient w sytuacji niedostępności bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu tego faktu zazwyczaj bank uznaje reklamację i zwraca prowizję.
Warto sprawdzić: Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?
Dariusz Błaszczyk, lider w Biurze Rzecznika Klienta Credit Agrico … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS