A A+ A++

W niektórych przypadkach banki mogą zwrócić nam pobraną opłatę za wypłaty gotówki w obcych urządzeniach.

Tak jest, gdy jego własne bankomaty są uszkodzone. Ale trzeba złożyć reklamację w tej sprawie.

– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę. Jeśli zatem klient w sytuacji niedostępności naszego bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu nam tego faktu zazwyczaj uznajemy reklamację i zwracamy prowizję – zapewnia Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska.

Warto sprawdzić: „Idiotyczne” limity techniczne bankomatów i wpłatomatów

Pan Michał ze Śląska jest klientem ING Banku Śląskiego. Ostatnio potrzebował wypłacić gotówkę.

Objechałem sześć bankomatów w swojej okolicy i nigdzie nie mogłem pobrać pieniędzy, bo urządzenia były zwyczajnie uszkodzone – opowiada.

Zauważa, że bank reklamuje się hasłem „są rzeczy ważne, ważniejsze i takie, na których nie warto oszczędzać”, a sam oszczędza… na naprawie bankomatów.

Czy w takiej sytuacji mogę pobrać gotówkę w obcym urządzeniu, a bank nie naliczy mi za to prowizji? – pyta pan Michał.

Wygląda na to, że tak może być.

– Każde zgłoszenie klienta dotyczące pobrania opłaty z tytułu nieczynnego urządzenia rozpatrywane jest w momencie zgłoszenia decyzją pozytywną – zapewnia Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Warto sprawdzić: Gdy dostaniesz podartą stówkę z bankomatu

A jak do tego podchodzą inne banki?

– W przypadku awarii naszego bankomatu klient oczywiście może złożyć reklamację i ubiegać się o zwrot prowizji za wypłatę z innego bankomatu. Reklamacje są rozpatrywane indywidualnie – poinformowało nas Biuro Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA.

Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP przyznaje, że takie sytuacje zdarzają się stosunkowo rzadko.

– Każda tego typu sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Klient może otrzymać wówczas zwrot poniesionych opłat – podkreśla Piotr Wardziak.

Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska przyznaje, że zdarza się, że bankomat nie działa, wówczas bank zawsze stara się naprawić problem jak najszybciej.

– Jeśli bankomat jest niedostępny, klient może wypłacić lub wpłacić pieniądze w oddziale, bez prowizji – radzi przedstawicielka Santandera.

Podkreśla, że bank wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę, więc jeśli klient w sytuacji niedostępności bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu tego faktu zazwyczaj bank uznaje reklamację i zwraca prowizję.

Warto sprawdzić: Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Dariusz Błaszczyk, lider w Biurze Rzecznika Klienta Credit Agrico … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOstatni obrońcy Kresów. Legendarni żołnierze, którzy do końca walczyli o Polskę
Następny artykułNiesforny “Kajtuś Czarodziej” oczarował młodych widzów