Zmiana ma na celu zmniejszenie liczby kar przesunięcia na starcie, nakładanych za użycie dodatkowych elementów jednostek napędowych w drugiej części sezonu F1 2023.
Każdy kierowca może od teraz używać czterech zamiast trzech egzemplarzy silnika spalinowego, turbosprężarki, MGU-H i MGU-K. Limit baterii oraz elektroniki sterującej pozostaje na poziomie dwóch egzemplarzy na sezon.
Zmiana była jednym z kilku elementów, które zostały uzgodnione przez Komisję F1 i przyjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych we wtorek.
W aktualizacji regulaminu sportowego wydłużono także czas przeznaczony na procedurę startową, z 40 do 50 minut, aby zapewnić więcej czasu na przeprowadzenie ceremonii przed wyścigami.
FIA twierdzi, że „w niektórych wyścigach dodatkowy czas zostanie wykorzystany na prezentację kierowców przed fanami”.
Nowa definicja pracy przy samochodzie podczas karnego postoju, na którą uwagę zwróciła kara nałożona na Fernando Alonso w Arabii Saudyjskiej, została formalnie przyjęta w regulaminie. W Australii powiedziano już zespołom, że dotknięcie samochodu przez lewarki będzie równoznaczne z pracą przy bolidzie.
FIA zgodziła się też zbadać możliwe wyłączenia z limitów kosztów związanych z rozbudową infrastruktury zespołu F1, ale tylko w kontekście poprawy zrównoważonego rozwoju.
W szczególności Williams wzywał do tego, aby mieć możliwość modernizacji obiektów w Grove, ponieważ zespół pozostawał w tyle za rywalami po latach funkcjonowania z bardzo małym budżetem. Jeszcze nie wiadomo, jakie zmiany będzie można wdrażać bez wpływu na limit wydatków.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS