A A+ A++

„Dziennik Gazeta Prawna” podaje, że większe zużycie jednorazowych toreb plastikowych potwierdza wzrost wpływów z opłaty recyklingowej. W 2022 roku z „podatku od reklamówek” wpłynęło o 10 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Fot. Pixabay

Jak donosi poniedziałkowy „Dziennik Gazeta Prawna” reklamówki wróciły do łask. W ubiegłym roku zużytych zostało około 872,5 mln takich plastikowych toreb. Zebrane z tej opłaty środki wzrosły o 10 mln zł wobec roku poprzedniego. Oznacza to, że wzrosło zużycie plastikowych siatek zakupowych. Taki obrót sprawy miały ograniczyć wprowadzone 1 stycznia 2018 r. opłaty recyklingowe do sprzedanej torby foliowej na zakupy o grubości 15-50 mikronów.

Właściciele sklepów muszą doliczać 20 groszy (plus VAT) do każdej reklamówki. Z uwagi na to, że sklepy obchodziły opłaty proponując grubsze opakowania w 2019 r. opłatę rozszerzono na wszystkie torby z tworzyw sztucznych. Dziennik dowiedział się w resorcie klimatu, że dało to wzrost wpływów za 2020 r. do 176,5 mln zł. W kolejnym roku nastąpił lekki spadek do 172,5 mln, ale w 2022 r. było to już 174,5 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSZKOŁY Z LIPOWA, IDZBARKA I ZWIERZEWA NAJLEPSZE W MISTRZOSTWACH GM. OSTRÓDA W PIŁCE NOŻNEJ CHŁOPCÓW
Następny artykułCoraz więcej osób dorosłych chodzi do logopedów. Zaburzenia komunikacji są zauważalne również wśród studentów UZ