A A+ A++

Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS przekazał informację o zadłużeniu blisko 400 tys. płatników składek. W informacji Zakład wskazał zadłużenie na 31 października br. – „Naszym celem jest zainteresowanie klientów stanem ich rozliczeń z ZUS. Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z nami w razie wątpliwości lub zastrzeżeń” – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

 

ZUS oferuje kanały szybkiej i bezpiecznej komunikacji, które umożliwiają załatwianie spraw bez wychodzenia z domu. Zachęcamy klientów do kontaktu za pośrednictwem PUE, e-wizyt oraz przez Centrum Obsługi Telefonicznej (COT). Szczegółowe informacje, jak się z nami skontaktować, zamieściliśmy na stronie internetowej zus.pl.

W informacji wysłanej do klientów wskazaliśmy zadłużenie na 31 października br. „Naszym celem jest zainteresowanie klientów stanem rozliczeń na kontach w ZUS. Wcześniejsze zajęcie się tą sprawą pozwoli na uniknięcie dalszego narastania długu, szczególnie że możliwe jest skorzystanie ze wsparcia”

– powiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Odbieramy bardzo pozytywne sygnały od klientów w tej sprawie. Zwracają uwagę na to, że informacja jest czytelna i przekazana w prosty sposób.

W informacji wskazaliśmy, że możliwe jest rozłożenie zadłużenia na raty albo odstąpienie od naliczania odsetek za zwłokę w przypadku zaległości z 2020 r. Zachęcamy także do korzystania z usług doradców ds. ulg i umorzeń, którzy oprócz wskazania sposobów spłaty zadłużenia pomogą także wypełnić niezbędne dokumenty.

Daliśmy czas naszym klientom do 30 listopada br. na podjęcie decyzji, czy wystąpią z wnioskiem o udzielenie układu ratalnego, czy też spłacą niewielkie kwoty zaległości jednorazowo (np. poprzez zwiększenie wpłaty przy opłacaniu w grudniu br. składek za listopad albo regulując od razu zaległość).

Każdy płatnik, który posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych, ma dostęp do informacji o tym, za jakie okresy zalega ze składkami, oraz na jakie fundusze, przy czym informacja ta obejmuje 12 ostatnich miesięcy. Zachęcamy, aby płatnik zweryfikował wykazane przez nas zaległości z własną dokumentacją księgową.

W razie potrzeby uzyskania pogłębionej informacji płatnik może wystąpić do naszej  jednostki terenowej z wnioskiem o podanie szczegółowych informacji. Wniosek taki może złożyć m.in. za pośrednictwem PUE.

Na Platformie Usług Elektronicznych są dostępne bieżące informacje o stanie rozliczeń z ZUS, w tym o zadłużeniu lub nadpłacie, jeżeli takie występują. Dlatego zachęcamy wszystkich płatników do bieżącego kontrolowania stanu rozliczeń bez oczekiwania na działania ze strony Zakładu.

W razie powstania zadłużenia płatnik może wystąpić z wnioskiem o układ ratalny. Prosimy skontaktować się z naszymi doradcami ds. ulg i umorzeń, którzy przedstawią możliwe warunki spłaty zadłużenia. Doradcy pomogą także w wypełnieniu wniosku i innych niezbędnych dokumentów.

Numery telefonów kontaktowych do doradców są dostępne na stronie internetowej www.zus.pl w zakładce „Firmy”.

Anna Ilukiewicz

Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS  

województwa warmińsko-mazurskiego

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBridge Constructor: The Walking Dead PC, PS5, XSX, PS4, XONE, Switch, AND, iOS
Następny artykułInformacja ZUS.Chcemy pomóc płatnikom w spłacie zadłużenia