Od poniedziałku, 4 maja, klienci znów mogą załatwiać swoje sprawy bezpośrednio w placówkach ZUS, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Nadal jednak można wrzucać dokumenty do specjalnych skrzynek i załatwić sprawy przez Internet.
– Jesteśmy jednym z pierwszych urzędów, który wznawia bezpośrednią obsługę klientów – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Robimy to dlatego, bo wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które potrzebują informacji i pomocy ze strony naszych konsultantów. Otwieramy sale obsługi, ale oczekujemy od naszych klientów zachowania zasad bezpieczeństwa.
Ci, którzy wybiorą się do placówki ZUS muszą mieć założone maseczki, osłaniające nos i usta, a także zachowywać minimum 1,5 metra odstępu. Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym można załatwić daną sprawę. Przy stanowisku może być tylko jedna osoba. Nie dotyczy to osób towarzyszących np. klientom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego czy pełnomocników. Sale obsługi czynne będą codziennie od godz. 8 do 15, a w poniedziałki – do godz. 18.
W placówkach ZUS pozostaną jednak skrzynki, do których można składać dokumenty, wnioski lub pisma.
– Nadal zachęcam do zakładania indywidualnych kont na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i załatwiania swoich spraw drogą elektroniczną. Konto na portalu PUE można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez Internet poprzez profil zaufany lub bankowość elektroniczną. Można je również założyć korzystając z pomocy pracownika ZUS, w salach obsługi klientów – zapewnia Kowalska-Matis.
Na PUE ZUS można pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie zaświadczeń. Za pomocą PUE można też złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS