A A+ A++

d3hcmsr

Wiadomości

Bez kategorii A

Elektryczne

Poradniki

Przepisy

Akcesoria

Testy

Wideo

Najnowsze

Popularne

d3hcmsr

ducati

Szymon Jasina

03-12-2020 (10:07)

Ducati pokazało nową generację Monstera i nie obyło się bez rewolucji. Bo jak inaczej nazwać brak charakterystycznej kratownicowej ramy? Jednak tak naprawdę ważniejsze są zmiany techniczne, dzięki którym włoski naked ma dostarczać jeszcze więcej wrażeń podczas jazdy.

Podziel się

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

d3hcmsr

Kratownicowa rama była znakiem rozpoznawczym kolejnych generacji Ducati Monstera od 1993 r., gdy powstała pierwsza odsłona tego modelu. Jednak teraz (zgodnie z przeciekami) już jej nie uświadczymy. Na pewno znajdą się tacy, którzy będą narzekać na zerwanie z tą piękną tradycją, ale powód takiego działania inżynierów Ducati był jeden. Monster ma być tak dobry, jak to tylko możliwe, a to oznacza, że nie było już miejsca na ciężką kratownicową ramę.

Nowa konstrukcja jest połączona bezpośrednio z głowicami silnika i bazuje na tej z Panigale V4 i waży zaledwie 3 kg (w porównaniu do 7,5 kg w przypadku kratownicy). Taka kuracja odchudzająca to bardzo mocny argument za zmianą stylu.

Na tym zrzucanie zbędnych kilogramów się nie skończyło. Nowe Ducati Monster jest możliwie lekkie. Oznacza to 1,7 kg mniej w przypadku felg, -1,6 kg w wahaczu czy lżejsza o 1,9 kg rama pomocnicza, w której wykorzystano polimer z włóknem szklanym. Łączny efekt jest imponujący. Nowa generacja jest o 18 kg lżejsza od Monstera 821, którego zastąpiła ta wersja. “Na sucho” nowy Monster waży zaledwie 166 kg.

Ducati Monster Materiały prasowe

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

Mimo większej pojemności, o 2,4 kg mniej waży też nowy silnik. Jest to jednostka Testastretta 937 cm3 z dwoma cylindrami w układzie L. Oczywiście spełnia ona nową normę emisji spalin Euro 5. Oprócz wzrostu pojemności skokowej, zwiększyła się też o 2 KM maksymalna moc silnika – teraz wynosi 111 KM przy 9250 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 6500 obr./min, jednak ważniejsze ma być zwiększenie momentu obrotowego przy niższych obrotach, co przekłada się na lepsze przyspieszenie.

d3hcmsr

Silnik połączony jest z nową skrzynią biegów, która standardowo wyposażona jest w system quickshifter działający przy zmianach przełożeń w dół i w górę. Ducati będzie oferować nowego Monstera również w wersji, którą można zdławić do 35 kW (48 KM) i umożliwić w ten sposób jazdę z prawem jazdy kategorii A1.

Ducati chwali się też, że nowy Monster jest bardziej ergonomiczny i łatwiejszy w prowadzeniu od poprzednika. Jest on węższy, a siedzisko znalazło się na wysokości 820 mm. Dla niższych motocyklistów oferowane jest też siedzenie 800 mm, a wraz z obniżonym zawieszeniem wartość tę można zmniejszyć nawet do 775 mm.

Parkingowe manewry mają być łatwiejsze nie tylko dzięki umożliwieniu pewniejszego postawienia nóg, ale też o znacząco zwiększonym kącie skrętu kierownicy. Wygodniejszą, bardziej wyprostowaną pozycję natomiast ma zapewniać znajdująca się o 7 cm bliżej kierownica. Cała pozycja na motocyklu jest wygodniejsza również dzięki mniej podkurczonym nogom podczas jazdy.

Ducati Monster Materiały prasowe

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

Ducati zdążyło nas przyzwyczaić, że w swoich motocyklach stosuje elektroniczne systemy wspomagające kierowcę i nie inaczej jest w nowym Monsterze. W standardzie znajduje się cornering ABS, kontrola trakcji i kontrola unoszenia się przedniego koła. Wszystkie te systemy posiadają możliwość wyboru poziomu czułości. W maksymalnie szybkim ruszeniu natomiast pomoże launch control. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy – sportowy, miejski lub turystyczny. Wszystkimi opcjami zarządza się przełącznikami na kierownicy, a informacje wyświetlane są na kolorowym ekranie o przekątnej 4,3 cala.

d3hcmsr

Nowe Ducati Monster dostępne jest w kolorze czerwonym lub czarnym. Już od momentu debiutu oferowane też będą części umożliwiające personalizację motocykla. Ciekawą opcja od Ducati Performace jest wydech z tłumikiem z włókna węglowego.

Ducati Monster Materiały prasowe

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

Ducati Monster Materiały prasowe

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

Ducati Monster Materiały prasowe

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

Ducati Monster Materiały prasowe

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

Ducati Monster Materiały prasowe

Ducati Monster (Materiały prasowe, Fot: Ducati)

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3hcmsr

Podziel się opinią

Bądź z nami na bieżąco

na Instagramie

👍Lubię to!

na Facebooku

Komentarze

Trwa ładowanie

.

.

.

d3hcmsr

d3hcmsr

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyprzedaż dolara trwa
Następny artykułByła żona Seweryna Krajewskiego ma problemy. Czy znany muzyk jej pomoże?