Wszystko wskazuje na to, że właściciel Facebooka, Mark Zuckerberg, lubi często zmieniać zdanie. Po ostatniej krytyce nowej funkcji dotyczącej prywatności użytkowników w iOS-ie, teraz postanowił mieć o niej inne zdanie. Z jego ostatniej wypowiedzi wynika, że zmiana ta może przynieść korzyści finansowe jego firmie.
O zmianie opinii przez Marka Zuckerberga donosi artykuł w Apple Insiderze. Wcześniej CEO Facebooka był zdecydowanym przeciwnikiem funkcji App Tracking Transparency, która miała chronić użytkowników iPhone’ów przed śledzeniem przez reklamodawców. Trudno się dziwić takiej pierwotnej reakcji, ponieważ tego rodzaju zmiana znacząco wpływa na działanie wszelkich aplikacji korzystających ze spersonalizowanych reklam. W sytuacji, gdy nie będą one w stanie odpowiednio ich dopasowywać, zarobki z nich mogą znacząco się zmniejszyć.
Obecnie jednak Mark Zuckerberg nie uważa zmiany za aż tak problematyczną, jak deklarował na początku. Jak możemy się dowiedzieć dalej z CNBC, jest on przekonany, że Facebook będzie w lepszej pozycji, jeśli zmiany Apple zachęcą więcej firm do prowadzenia większej liczby transakcji handlowych na naszych platformach. Jego zdaniem zmiany mogą utrudnić im korzystanie z dotychczas pozyskiwanych danych w celu znalezienia klientów, jeżeli nie będą korzystać z Facebooka.
Wprowadzenie App Tracking Transparency oznacza, że twórcy aplikacji muszą pozyskać pozwolenie przed śledzeniem identyfikatora reklamowego urządzenia użytkownika lub tagu Identyfikatora reklamodawcy (IDFA). Użytkownicy mogą zezwolić rozmaitym usługom na wykorzystanie danych IDFA, domyślnie jednak ta opcja jest wyłączona.
Aby przygotować się na nadchodzące zmiany, Facebook wprowadził już nowe funkcje na swoich platformach, które mają dać nowe możliwości sprzedaży bezpośredniej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS