A A+ A++
fot. facebook.com/ZST.Czestochowa

Do młodzieży ZST trafiają też liczne programy rozwijające przedsiębiorczość.

Patrycja Rozpondek: Chcieliśmy przypomnieć, że nasza szkoła jest przedsiębiorcza, bo bierzemy udział i organizujemy wiele przedsięwzięć nie tylko na terenie szkoły, ale również w naszym mieście. W naszej szkole nigdy nie jest nudno, bo zawsze dużo się dzieje, uczniowie chętnie do niej przychodzą i myślę, że to jest największym sukcesem naszej szkoły. Poza tym świętowaliśmy otwarcie sali instalacyjnej. Jest to sala nowoczesna, która będzie przeznaczona do nauki zawodu również praktycznie. Dla zawodów takich jak Technik Inżynierii Sanitarnej oraz Monter Sieci Instalacji Sanitarnych


– mówi Patrycja Rozpondek, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Częstochowie. To jedyna szkoła techniczna w Polsce, która została doceniona przez Komisję Europejską za innowacyjność w nauczaniu. Otrzymała nagrodę m.in. w kategorii szkoły branżowe i techniczne za projekt Europejscy Zawodowcy:

Patrycja Rozpondek: To nie jest jedyny sukces naszej szkoły. W ostatnim czasie już po raz drugi udało się naszym uczniom wziąć udział w Ogólnopolskim Konkursie World Skills Poland. To taka inicjatywa, która ma zachęcić młodych ludzi do podnoszenia swoich umiejętności zawodowych poprzez prestiżowe, międzynarodowe konkursy. Jeśli chodzi o World Skills w kategorii Instalacje sanitarne i grzewcze reprezentował nas uczeń z Zespołu Szkół Technicznych Piotr Małolepszy. Warto również wspomnieć, że nasz absolwent Piotr Koza kolejny raz walczył z najlepszymi w kategorii Florystyka.

Do rozwijania ducha przedsiębiorczości i zaangażowania się w takie projekty, ZST zaprasza również inne placówki i ich młodzież:

Patrycja Rozpondek: Pragniemy zachęcić uczniów z innych szkół do udziału w nowym projekcie CzęstoMłodzi w biznesie. Jest to projekt, który będzie realizowany we współpracy z urzędem miasta Częstochowy. Idea projektu i konkursu opiera się na stworzeniu częstochowskiego regioproduktu promującego miasto, odwołującego się do lokalnych tradycji, historii Częstochowy. Konkurs obejmować będzie tworzenie kampanii reklamowej promującej częstochowski produkt regionalny

– zachęca Patrycja Rozpondek, dyrektor częstochowskiego Zespołu Szkól Technicznych.

Zobacz także:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPierwszy wyrok w Hadze ws. kosowskich separatystów
Następny artykułOkradali szkołę w Kaliszu. Nauczycielki, była dyrektorka i jej mąż z zarzutami