A A+ A++

W skład ZSO nr 1 wchodzi I LO im. Kopernika oraz Szkoła Podstawowa nr 37. Uczniowie zespołu od klasy siódmej mogą kształcić się w systemie dwujęzycznym, w ramach którego mają więcej godzin języka francuskiego oraz część lekcji z innych przedmiotów prowadzonych w tym języku.

Aby dostać się do klasy siódmej dwujęzycznej, kandydaci muszą zdać egzamin kompetencji językowych. Tegoroczny ma odbyć się 19 maja. Bardzo prawdopodobne jest, że do tego czasu zajęcia w szkołach pozostaną nadal zawieszone z powodu epidemii koronawirusa. Witold Terlecki, dyrektor ZSO nr 1, przygotowuje się na taką ewentualność. – Chcemy być gotowi do przeprowadzenia testów predyspozycji językowych online. Testy dostosujemy do nowej sytuacji. Chcemy, żeby sprawdzały kompetencje uczniów, ale równocześnie nie były bardzo stresujące, bo okoliczności są niełatwe – mówi dyrektor.

Kandydaci mają otrzymać dostęp do systemu w ramach usługi Office 365 Education, który został wdrożony w Koperniku w połowie marca, niezwłocznie po zawieszeniu zajęć w szkołach.

Pomogła firma programistyczna

W sprawnym wdrożeniu usługi Office w ZSO nr 1 – jednej z pierwszych szkół, która korzysta z tego rozwiązania – pomogli pracownicy gliwickiej firmy programistycznej Future Processing.

Wsparcie Future Processing polegało na współpracy z administratorem szkolnej sieci IT w założeniu kont dla kilkudziesięciu nauczycieli i kilkuset uczniów oraz stworzeniu wirtualnych klas. Objęło również pomoc w przejściu przez etap licencyjny, w tym uwiarygodnienie szkoły w Microsoft.

Platforma, którą wykorzystuje społeczność Kopernika, oferuje szerokie możliwości.

Uczniowie i nauczyciele na domowych komputerach i tabletach korzystają ze współdzielonego dysku, programów Word i Excel, a także MSTeams, czyli kanału do rozmów i wideokonferencji.  – Wdrożyliśmy podział na klasy i grupy zadaniowe. Zajęcia prowadzone są w ramach tradycyjnych 45- minutowych lekcji, jak również w krótszym wymiarze. Odbywają się konsultacje w mniejszych grupach, posiadamy dostęp do różnych materiałów m.in. obcojęzycznych, co w przypadku naszej szkoły ma duże znaczenie – mówi dyrektor Terlecki.

Platforma przyda się też po epidemii

Trwają przygotowania, aby stosowane w Koperniku narzędzia były powszechnie użytkowane w polskich szkołach. – Wyprzedziliśmy o trzy tygodnie działania, które obecnie są wdrażane w większości szkół. Mamy za sobą etap, który jak podejrzewam również dla dyrektorów innych szkół będzie wyzwaniem. Warto było się z nim zmierzyć, bo platforma będzie stałym elementem pracy Kopernika także po epidemii. W przyszłości chcemy wykorzystywać ją do przygotowywania uczniów do olimpiad i zlecania prac pisemnych. Z kolei nauczyciele będą mogli odbywać tym kanałem konferencje i konsultacje. Zamierzamy też umożliwiać udział w lekcjach uczniom, którzy z powodu choroby pozostaną w domach. Nie będziemy ich do tego zmuszać, ale wskażemy możliwość – mówi dyrektor Terlecki.

Future Processing zachęca do kontaktu nauczycieli z innych placówek, którzy potrzebują wsparcia we wdrożeniu trybu nauczania opartego o Office 365 Education. – Nauczyciele różnych przedmiotów niekoniecznie muszą być ekspertami technicznym i jak widać pomoc się przydaje – mówi Tomasz Rachwał z Future Processing, który koordynował współpracę z ZSO nr 1.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStudenci mają zajęcia przed ekranami komputerów
Następny artykułRząd Turcji też wykorzystuje pandemię przeciw pracownikom