A A+ A++

– Ale rzeczywiście przeglądowi będzie musiało zostać poddane całe prawodawstwo, zaczynając od kodeksu spółek handlowych, poprzez prawo pracy po różne inne przepisy, ponieważ cały system zrównoważonego rozwoju i wszystkie akty prawne, które dotyczą czy to raportowania zrównoważonego rozwoju, czy taksonomii wymuszają zmianę podejścia do prowadzenia biznesu. A nasze prawo jednak jest ciągle osadzone w takim podejściu, że firmy mają przede wszystkim przynosić zyski. Zatem w mojej ocenie będzie potrzebna szeroka dyskusja o tym, jak system prawa w Polsce powinien ogólnie ewoluować, aby uwzględniać zagadnienia podnoszone w dyrektywie dotyczące ochrony praw człowieka i ochrony środowiska – tłumaczył Dominik Szostak.

Kluczowe łańcuchy dostaw

Aleksandra Stanek-Kowalczyk, partnerka EY, mówiła o kwestii łańcuchów wartości. Po pierwsze, branże, w których te łańcuchy są długie i sięgają daleko poza Unię – a ważna będzie nie tylko sama długość łańcucha, ale także lokalizacja dostawców – będą miały najwięcej wyzwań, także jeśli chodzi o samo zmapowanie tych łańcuchów i dotarcie do potrzebnych danych.

– Z drugiej strony polskie przedsiębiorstwa też są w łańcuchach dostaw firm z wielu branż. To oznacza, że zostaną objęte takimi systemami przygotowanymi przez swoich klientów. Bo duże firmy, np. z branży automotive, będą prowadziły takie procesy i będą nakładały określone wymagania na dostawców, czyli także na przedsiębiorstwa z Polski – powiedziała ekspertka.

Zwróciła także uwagę, że wyzwania będą dotyczyły nie tylko łańcuchów dostaw, ale także samych organizacji.

– Już dyrektywa CSRD dotyczy sprawozdawczości, nakłada bezpośrednio obowiązek ujawnienia pewnych danych. Ale mamy tam też jeden ze wskaźników, który wprost mówi o tym, że trzeba przedstawić swoje oświadczenia dotyczące należytej staranności, pokazać, gdzie i w jaki sposób procesy i mechanizmy należytej staranności w organizacji występują. Jednym z warunków spełnienia kryterium zgodności z taksonomią, którą też będziemy raportowali w ramach CSRD jest też spełnienie minimalnej gwarancji, czyli mówiąc wprost – posiadanie przez firmy określonych procedur i procesów zapewniających zgodność z wytycznymi OECD dla przedsiębiorstw wielon … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolregio z nowym zarządem
Następny artykułWyrzucasz skórki od ogórków? To ogromny błąd