rozwiń ›
Sprawdzili parkingi i myjnie samochodowe. Posypały się kary
84 parkingi i 125 myjni samochodowych trafiło pod lupę kontrolerów Inspekcji Handlowej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na podstawie badań powstał raport, który może być przestrogą dla kierowców…
Okazuje się, że nawet 23 proc. z 209 sprawdzonych przedsiębiorców prowadzących parkingi i myjnie samochodowe nie dba o prawidłowe informowanie konsumentów o cenach świadczonych przez siebie usług. Ceny nie były wystarczająco widoczne w przypadku 26 parkingów i 22 myjni – łącznie u 48 przedsiębiorców.
Tak naciągają kierowców na parkingach i myjniach samochodowych
– Głównym problemem na parkingach jest umieszczanie cen usług w taki sposób, że są one nieczytelne dla wjeżdżających kierowców – wskazuje UOKiK. –Zarówno w myjniach, jak i na parkingach stwierdziliśmy brak cenników lub nieuwzględnienie cen wszystkich usług. Zdarza się również, że przedsiębiorcy prezentują ceny w sposób budzący wątpliwości, np. w formie “od…” lub “od… do…”. Tymczasem cena musi być jednoznaczna dla konsumenta – ma prawo wiedzieć, ile dane usług … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS