Lidl rozwija sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych. Kolejna ładowarka ustawiona została pod placówką przy ulicy Tarnogórskiej. Wcześniej urządzenie pojawiło się na parkingu przy sklepie przy ulicy Toszeckiej.
W dotychczas udostępnionych przez Lidla stacjach ładowanie jest bezpłatne i nie wymaga autoryzacji, a jego czas ograniczono do jednej godziny. Urządzenia są czynne w godzinach otwarcia sklepów, aby umożliwić Klientom ładowanie podczas robienia zakupów.
Nie tylko Lidl
Budowa stacji ładowania samochodów elektrycznych pod sklepami Lidla trwa od ubiegłego roku. Zgodnie z informacją podaną na stronie sieci, można znaleźć je w 50 lokalizacjach na terenie kraju, w tym tej gliwickiej – przy ulicy Toszeckiej. Ta przy ulicy Tarnogórskiej jeszcze nie została uruchomiona, gdy dojdzie to do skutku zapewne i ona znajdzie się w wykazie.
Lidl Polska przystąpił do realizacji projektu, polegającego na posadowieniu ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW
– informuje portal dlaHandlu.pl.
Z informacji tego portalu wynika zresztą, że nie tylko ta sieć handlowa szykuje się na nowy obowiązek prawny wprowadzony przez ustawę o elektromobilności, bo podobną strategię ma także Kaufland. Ta spółka już na początku 2021 roku informowała o uruchomieniu kolejnej ładowarki przy swojej placówce, w 94 kolejnych zamierzała zainstalować urządzenia do stycznia 2024 roku.
Również sieć sklepów Biedronka planuje dostosować się do przepisów.
– Dzięki wejściu Biedronki w świat elektromobilności każdy zakątek kraju będzie miał dostęp do szybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Do końca przyszłego roku pojawią się one w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci Biedronka zarówno w wielkich aglomeracjach, jak i mniejszych miastach, a każde urządzenie jednocześnie będzie mogło ładować do trzech aut – ogłosiła w lipcu br. sieć należąca do Jeronimo Martins Polska. Powstanie pierwszych 150 takich urządzeń zapowiedziano jeszcze w tym roku.
Pozostał jeszcze nieco ponad rok na dostosowanie się do przepisów
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o elektromobilności (mówi o tym artykuł 26) w budynkach niemieszkalnych, z którymi związanych jest więcej niż 20 stanowisk postojowych, właściciel lub zarządca budynku w terminie do 1 stycznia 2025 r. powinien zainstalować co najmniej jeden punkt ładowania oraz kanały na przewody i kable elektryczne, aby umożliwić zainstalowanie punktów ładowania na co najmniej 1 na 5 stanowisk postojowych.
(żms)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS