Dzisiaj, 18 sierpnia (16:13)
Twórcy gier wideo od lat starają się dostarczać coraz bardziej realistycznych doświadczeń wizualnych, ale dopiero technologia ray tracingu sprawiła, że granica między rzeczywistością a światem wirtualnym zaczyna się zacierać. Black Myth: Wukong to najnowszy tytuł, który korzysta w pełni z możliwości tej innowacyjnej opcji. Dzięki współpracy z NVIDIĄ, gra zyskuje na realistycznym oświetleniu, odbiciach i cieniach, co tworzy wrażenie, jakby gracz zanurzał się w interaktywnym filmie.
Ray tracing, czyli technika śledzenia promieni, to narzędzie, które diametralnie zmienia sposób postrzegania efektów graficznych w grach. Jest ono dostępna dla użytkowników procesorów graficznych (GPU) firmy NVIDIA GeForce RTX, w szczególności z serii 40 opartej na architekturze ADA Lovelace, która oferuje spory wzrost wydajności w porównaniu do najwyższych modeli poprzedniej generacji z serii 30 (Ampere).
Wszystko dzięki zastosowaniu nowych, usprawnionych rdzeni RT 3. generacji (Ray Tracing – dbają o fotorealistyczny obraz) oraz rdzeni Tensor 4. generacji (wykorzystywane do poprawy jakości obrazu), a także zmodyfikowanej technologii SER (Shader Execution Reordering – zwiększa sprawność modułu RT nawet 3x przy jednoczesnym zwiększeniu liczby fps-ów o 25 proc.), podwójnemu kodowaniu AV1 (znacznie przyspiesza proces) czy wreszcie obsłudze autorskiej techniki DLSS (Deep Learning Super Sampling) w najnowszym wydaniu – aktualnie w wersji 3.5. Dzięki temu w Black Myth: Wukong odbicia na powierzchni wody czy cienie liści wyglądają niemal jak w rzeczywistości, co podnosi realizm i wciąga gracza głębiej w opowieść. Gra staje się nie tylko wyzwaniem dla umiejętności, ale i wizualną ucztą dla oczu.
Obok ray tracingu, Black Myth: Wukong wspiera również technikę DLSS 3 (Deep Learning Super Sampling), napędzana rdzeniami Tensor, funkcjonująca w oparciu o AI (sztuczną inteligencję), zwiększa wydajność i poprawia jakość obrazu, co w praktyce przekłada się na wyższe: prędkości wyświetlanych na ekranie animacji oraz rozdzielczość, przy jednoczesnym braku strat w jakości obrazu.
Trzecia generacja DLSS wykorzystuje znane już z DLSS 2.0 funkcje, jak: Super Resolution oraz Reflex, ale dodaje zupełną nowość: Frame Generation wykorzystującą silnik OFA (Optical … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS