W wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych – poinformował PKO Bank Polski w informacji przekazanej PAP.
W czwartek 1 sierpnia br. jeden z klientów banku PKO BP opublikował na platformie X ironiczny wpis, że o poranku stan jego konta był 1,3 mld zł na minusie, a system poprosił go o uzupełnienie salda. Nie jest on jedyny, bo kolejni internauci dzielą się wpisami dot. pomyłkowego pobrania 173 mld złotych prowizji.
Bank przekazał w komentarzu wysłanym PAP, że w wyniku “błędu technicznego” doszło do “niewłaściwego zaksięgowania prowizji” na rachunkach części klientów korporacyjnych. – Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy – napisało biuro prasowe PKO BP.
“Błąd techniczny” na 1,3 miliarda złotych
Informację o awarii systemu jako pierwsze podało RMF 24. Jak przekazało, awaria dotyczy wyłącznie kont firmowych, a bank nie padł ofiarą ataku hakerskiego. Klienci banku w mediach społecznościowych informują o miliardowych debetach na kontach i milionowych prowizjach.
– Jest potężna awaria PKO BP, ludzie na kontach mają miliardy straty. U nas w firmie jest 240 miliardów – napisał jeden z klientów, cytowany przez RMF24.
PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny, ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. PKO BP zanotował 2 mld zł zysku. Za 2023 r. miał 5,5 mld zł zysków, a wartość aktywów przekroczyła 500 mln zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.
Posłuchaj audycji
To nie wszystko, co mamy dla Ciebie w TOK FM Premium. Spróbuj, posłuchaj i skorzystaj ze specjalnej oferty. Wejdź tutaj, by znaleźć szczegóły >>
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS