A A+ A++

W naszym kraju przyjęło się, że w dniu Wszystkich Świętych odwiedzamy mogiły bliskich. Z tej okazji czyścimy groby, przystrajamy je kwiatami i zniczami. Biznes funeralny kwitnie. Rynek zalewają świece różnej wielkości, kolorów i kształtów. Producenci zniczy chcąc się wyróżnić na tle konkurencji, wpadają niekiedy na wyjątkowo dziwne pomysły. Oto kilka najbardziej zaskakujących i najdroższych projektów, które możemy spotkać 1 listopada na cmentarzu.

Ekskluzywna złota karafa premium

Podejście do ozdabiania grobów zniczami bywa różne: jedni zwracają uwagę na cenę, drudzy stawiają na prostotę i minimalizm, a jeszcze inni chcą, by groby ich bliskich wyróżniały się na tle cmentarza: czy to zaskakującym przybraniem, czy jego bogactwem. Ci ostatni szukają ekskluzywnych, niepowtarzalnych i najczęściej drogich zniczy. To właśnie dla nich powstały złote karafy (dostępne także w wersji srebrnej). Konstrukcja takiego znicza złożona jest z mnóstwa drobnych metalowych okręgów, w których umieszczono szklane kryształki. Ten produkt premium to koszt jedynie 200 złotych za sztukę — w przypadku mniejszej wersji i 350 złotych w przypadku pokaźnej karafy.

Ferrari wśród zniczy

Gdyby przyrównać znicze do samochodów, złota karafa byłaby mercedesem, zaś kapliczka z kamienia to ferrari wśród zniczy. Prosty design i stonowana kolorystyka wielu może przypaść do gustu. Czym zasłużył sobie na miejsce wśród najbardziej zaskakujących projektów branży funeralnej? Ceną — za taki znicz trzeba zapłacić 500 złotych.

Zobacz również: Na co zwrócić uwagę kupując znicze? Oto kilka wskazówek

Znicz z pozytywką Ich Troje

Sama idea znicza z pozytywką może budzić kontrowersje. Cmentarz to miejsce zadumy (przynajmniej w naszej kulturze), gdzie przychodzimy pomodlić się, wspominać zmarłych bliskich czy rozmawiać z nimi i bardzo pomocna w tym bywa cisza. Znicz wygrywający melodię może nam utrudnić skupienie, szczególnie jeśli z sąsiedniego grobu usłyszmy: “Wstań, powiedz: nie jestem sam…”.

Pewna popularna sieć dyskontów w marketingowym wyścigu postanowiła zostawić konkurencję daleko w tyle i zaproponowała swoim klientom czerwony znicz wygrywający melodię utworu “Powiedz” grupy Ich Troje. Ta nietypowa “umilająca czas na cmentarzu” ozdoba grobu pojawiła się na rynku w pierwszej dekadzie XXI w. w atrakcyjnej cenie 7,99 zł. W tym czasie grające znicze były bardzo popularną ozdobą cmentarzy. Najczęściej odtwarzały melodie żałobne bądź kolędy — znany hipermarket zdeklasował wszystkie wcześniejsze produkty tego typu.

Zobacz również: Jak odnowić stare znicze? Dzięki tej metodzie szybko odświeżysz znicze na Wszystkich Świętych

Znicz patriotyczny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNakło nad Notecią: Zmiana godzin funkcjonowania Krytej Pływalni NAQUARIUS
Następny artykuł7 rzeczy, które warto wiedzieć na temat spirytyzmu i spirytualizmu