PKP PLK przekazało wyjaśnienia w sprawie przyczyny masowej awarii, do której doszło 17 marca o godz. 4 rano. Wznawiana jest już praca kolejnych lokalnych centrów sterowania (LCS), a ruch pociągów jest przywracany.
Znane są przyczyny usterek w centrach sterowania, do których doszło w czwartek nad ranem. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom – producenta urządzeń – to błąd w działaniu urządzeń.
„Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier” – przekazała firma w oświadczeniu.
Jak wyjaśnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec, zmiany w kursowaniu pociągów, które wystąpiły dziś od godz. 4 i są spowodowane usterkami w pracy lokalnych centrów, mają charakter ogólnopolski. W koordynacji z Ministerstwem Infrastruktury pracuje sztab, z udziałem przedstawicieli zarządcy infrastruktury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz przewoźników, który koordynuje działania na sieci kolejowej.
– Aby minimalizować utrudnienia wprowadzane jest wzajemne honorowanie biletów. W miarę możliwości, na bieżąco są podawane informacje dla podróżnych. Dane o kursowaniu pociągów z uwzględnieniem bieżącej sytuacji zamieszczają na swoich stronach przewoźnicy. Zwroty biletów można realizować wg obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad – informuje rzecznik PKP PLK.
Przypomnijmy, że około godz. 4 zmiany z przyczyn technicznych wystąpiły w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania i objęły kilkaset kilometrów linii kolejowych. Obecnie przywrócono ruch pociągów z wykorzystaniem urządzeń w LCS w 10 lokalizacjach: LCS Działdowo, Gdynia, Tczew, Koluszki, Kraków Główny, Warszawa Rembertów, Biała Podlaska, Czechowice – Dziedzice, Poraj i Skoczów. Przekłada się to na wznawianie rozkładowych kursów pociągów i stopniową normalizacje ruchu.
Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów.
Ogromna awaria w PKP PLK. „Problem nie dotyczy wyłącznie Polski, ma charakter globalny”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS