A A+ A++

Sieć drogerii Kontigo, należąca do Grupy Eurocash, podjęła decyzję o stopniowym zamykaniu swoich placówek stacjonarnych. To kolejny etap transformacji marki, która docelowo ma działać wyłącznie w kanale e-commerce. Decyzja ta jest odpowiedzią na utrzymujące się straty finansowe w segmencie stacjonarnym.

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce

Grupa Eurocash, właściciel marki, nie ukrywa, że decyzja o zamknięciu sklepów stacjonarnych jest podyktowana względami ekonomicznymi. W sprawozdaniu za 2022 rok sieć drogerii wykazała stratę w wysokości 34 milionów złotych. Przedstawiciel Grupy Eurocash podkreśla, że przejście na model e-commerce ma na celu zwiększenie efektywności i osiągnięcie progu rentowności w segmencie Projektów do 2025 roku. Kontigo wyróżniało się na tle konkurencji indywidualnym podejściem do klienta, oferując spersonalizowaną obsługę i unikalne doświadczenia zakupowe. Mimo to, presja ekonomiczna i zmieniające się trendy konsumenckie skłoniły firmę do radykalnej zmiany strategii. W wypowiedzi dla Eski, szefostwo firmy podkreśliło, że zamknięcie sklepów nie oznacza końca marki w Polsce. Dostępny będzie kanał sprzedaży online. Obecnie w sklepach trwają ogromne wyprzedaże.

Historia Kontigo w Polsce sięga 2014 roku, kiedy to otwarto pierwszy sklep przy ulicy Chmielnej w Warszawie. W szczytowym momencie sieć liczyła 32 placówki, jednak ich liczba systematycznie malała. Obecnie funkcjonuje jeszcze 15 sklepów, w których trwają gigantyczne wyprzedaże kosmetyków.

Nie tylko Kontigo ma problemy

Warto zauważyć, że Kontigo nie jest jedyną siecią drogerii borykającą się z trudnościami. Drogerie Natura również ogłosiły plany skupienia się na poprawie efektywności sklepów oraz rozwoju sprzedaży internetowej. W wypowiedzi dla Warszawy w Pigułce, Drogeria Natura podkreśliły, że nie zamykają placówek tylko otwierają je w nowej lokalizacji. Mało tego, sieć chce się dalej rozwijać i otwierać nowe placówki. „Pragniemy oświadczyć, że sieć Drogerii nie likwiduje sklepów, a jedynie przeprowadza restrukturyzację oraz relokacje miejsc, po to, by jeszcze lepiej docierać do Klientów i zaoferować im jeszcze bogatszą ofertę oraz dostępność ulubionych produktów. Na ten rok zaplanowano kilka takich relokacji i aktualnie jesteśmy zaangażowani w ten proces. Ostatnia, zakończona z sukcesem relokacja Drogerii w Gorzowie Wielkopolskim pokazuje nam słuszność tych działań. Nowa Drogeria przyciągnęła nie tylko dotychczasowych Klientów, którzy są wierni naszej marce, ale przede wszystkim zdobyła uznanie nowych, którzy bardzo dobrze ocenili naszą ofertę” – oświadcza Natura.

Dla klientów Kontigo oznacza to konieczność przyzwyczajenia się do zakupów online. Firma zapewnia, że będzie kontynuować rozwój swojej platformy internetowej, starając się przenieść unikalne doświadczenia zakupowe do świata wirtualnego.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW dworcowym holu od stycznia nie działają tablice. Czy PKP w końcu zareaguje?
Następny artykułZabezpieczono czarną skrzynkę samolotu M-346 Bielik. Śledztwo jest w toku