Można już zamawiać pierwsze hybrydowe modele marki Kia w segmencie samochodów kompaktów. Kia Ceed kombi oraz XCeed dostępne jako hybrydy typu plug-in są kolejnym krokiem koreańskiej marki w kierunku elektryfikacji jej gamy modelowej. Ceny Ceeda kombi i XCeeda w wersji hybrydowej typu plug-in wynoszą odpowiednio 127 990 i 129 990 zł.
Układ napędowy w obydwu modelach składa się z czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh. Łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM, zaś jego maksymalny moment obrotowy 265 Nm. Parametry te pozwolą rozpędzić się do 100 km/h w 10,8 s za kierownicą Ceeda kombi i w 11 s w XCeedzie.
Z zewnątrz hybrydowe warianty będzie można rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną, oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół, a jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe, a do XCeeda także 18-calowe.
Na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania w czytelny sposób informuje o tym, czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Wskaźnik ładowania jest dobrze widoczny także z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy auto jest zaparkowane na podjeździe przed domem.
Obydwa auta w standardzie posiadają kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin.
Maksymalny zasięg Ceeda kombi w trybie elektrycznym z naładowanym do pełna akumulatorem wynosi 57 km, a w crossoverze XCeed przejedziemy o 2 km więcej.
Wyposażenie standardowe obu hybryd zawiera także m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym (za dopłatą z 10,25-calowym). Na jego ekranie wyświetlane mogą być informacje dotyczące układu napędowego – poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co pozwoli na korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej.
Ciekawym rozwiązaniem, które ma ograniczyć zużycie energii, jest tryb „tylko dla kierowcy” klimatyzacji. Dopływ powietrza w tym trybie jest odcięty do pozostałych nawiewów. W przeciwieństwie jednak do konwencjonalnych systemów ten nie zamyka jedynie przepływu powietrza, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zapotrzebowanie klimatyzacji na energię elektryczną.
Produkowane w Żylinie na Słowacji Kia Ceed kombi oraz Kia XCeed objęte są, podobnie jak inne modele tej marki, siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150 000 km, która chroni także akumulator i silnik elektryczny.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS