Kilka tygodni temu pojawiła się nieoficjalna modyfikacja do gry Cyberpunk 2077, która podmieniała biblioteki DLSS na FSR 2.0, tym samym oferując całkiem konkretny wzrost wydajności na kartach graficznych innych niż NVIDIA GeForce RTX, jednocześnie utrzymując w miarę zbliżony poziom oprawy graficznej (w porównaniu do DLSS oczywiście). Niedługo później modyfikacja została przygotowana dla Dying Light 2 Stay Human, a następnie ruszyła już prawdziwa lawina, bowiem lista gier w których zmodyfikowany plik działał tylko się powiększała. Temat okazał się na tyle interesujący, że postanowiłem również bliżej mu się przyjrzeć. Dla tych, którzy nie interesowali się wcześniej ową modyfikacją przygotowaliśmy krótki poradnik jego instalacji wraz z kilkoma testami – zarówno pod względem porównania jakości obrazu jak i wydajności.
Autor: Damian Marusiak
Początkowo tekst ten miał się opierać na grach Cyberpunk 2077 oraz Dying Light 2 Stay Human. Finalnie ten drugi otrzymał niedawno aktualizację dodającą oficjalnie obsługę FSR 2.0, tym samym zastosowanie modyfikacji w tej grze przestało mieć większy sens. Nie zmieniło się jednak podejście do Cyberpunka 2077, a dodatkowo dodaliśmy jeszcze dwie inne gry: Death Stranding oraz Metro Exodus Enhanced Edition. Do tego grona miał dołączyć także Red Dead Redemption 2, aczkolwiek finalnie modyfikacja z plikiem .dll nie chciała u mnie działać w tej grze (co tylko potwierdza, jak kapryśne mimo wszystko jest to rozwiązanie).
Jakiś czas temu w sieci pojawiła się modyfikacja, podmieniająca w wybranych grach technikę NVIDIA DLSS na AMD FSR 2.0. Postanowiliśmy sprawdzić to rozwiązanie na przykładzie gier Cyberpunk 2077, Death Stranding oraz Metro Exodus: Enhanced Edition.
Choć porównania graficzne oraz część testów wydajności została zrobiona na układzie graficznym NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Laptop GPU, w rzeczywistości tematyka ta skierowana będzie dla posiadaczy przede wszystkim słabszych kart graficznych. Dodatkowo do testów wydajności dodaliśmy zintegrowany układ graficzny Radeon 680M. Najsłabszy układ RDNA 2 w omawianych grach nie ma szans na utrzymanie przyzwoitego framerate’u w rozdzielczości Full HD i to nawet przy zachowaniu niskich ustawień graficznych. Zobaczymy czy przetestowana modyfikacja zmieniająca biblioteki DLSS na FSR 2 będzie w stanie coś tutaj zmienić.
Jeśli chodzi o porównania wizualne, to tym razem zdecydowałem się nie atakować nie wiadomo jak dużą liczbą screenów. Ograniczyłem się tym razem wyłącznie do rozdzielczości 4K, by od razu w najlepszych warunkach pokazać różnice graficzne pomiędzy DLSS oraz nieoficjalnym FSR 2. Warto także pamiętać, że mowa jednak o modyfikacji graficznej, a z tymi potrafią być często problemy. Uprzedzam, że jakość wizualna zazwyczaj trochę odstaje od natywnej implementacji NVIDIA DLSS. Mimo wszystko rozwiązanie to może okazać się istotne z punktu widzenia przyrostu wydajności, tym samym posiadacze słabszych GPU mogą chętnie skorzystać z niego… przynajmniej do momentu gdy przynajmniej część z tych gier nie otrzyma natywnej obsługi AMD FidelityFX Super Resolution 2.0.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS