Informujemy, że w związku z liberalizacją reżimu sanitarnego w Polsce Urząd Miasta Płocka zmienia zasady obsługi Klientów od poniedziałku 1 czerwca 2020 r. Zachęcamy do załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną.
Od poniedziałku 1 czerwca 2020 r. Urząd Miasta Płocka wznawia bezpośrednią obsługę Klientów w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Zduńskiej przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa epidemicznego.
Osoba wchodząca będzie musiała posiadać prawidłowo założoną maseczkę oraz obowiązkowo zdezynfekować ręce przed wejściem na salę obsługi. W BOK może przebywać po jednej osobie przy jednym stanowisku obsługi.
W Urzędzie Stanu Cywilnego Klienci są obsługiwani bezpośrednio, przy przestrzeganiu zasad, związanych z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Ograniczona jest więc liczba klientów przebywających w budynku USC. Także zapewnia ślubów są przyjmowane na bieżąco.
Zmiany w funkcjonowaniu Wydziału Ewidencji i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Płocka od 28 maja 2020 roku
Rejestracja pojazdu
Załatwienie sprawy związanej m. in. z zarejestrowaniem pojazdu (bezpośrednio na Stanowisku Obsługi Klienta w wyznaczonym terminie), wymianą dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na wpis badania technicznego, odbiorem dowodu rejestracyjnego jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty na konkretny dzień i godzinę pod numerem telefonu 24 367-08-61.
Ponadto odbiór dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, których wydanie jest bezpośrednim skutkiem rozpatrzonych wniosków umieszczonych w pojemniku ustawionym przy wejściu do Urzędu Miasta Płocka al. Piłsudskiego 6 może nastąpić po uprzednim umówieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 24 367-08-61.
Pozwolenia czasowe zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii.
W związku z wejściem w życie zmiany do tzw. „specustawy” informujemy, że do dnia 31.12.2020r. zostały przedłużone terminy z 30 do 180 dni w zakresie obowiązku dokonania przez właściciela pojazdu zawiadomienia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu (dot. umów zawartych od dnia 1.03.2020r.) oraz zarejestrowania pojazdu niebędącego pojazdem nowym sprowadzonego (od dnia 1.03.2020r.) z terytorium UE.
Tym samym kary pieniężne za naruszenie w/w obowiązków będą stosowane dopiero po uwzględnieniu przedłużonego terminu.
Załatwienie sprawy związanej z wydaniem Profilu Kandydata na Kierowcę, wydaniem prawa jazdy, a także wtórnika prawa jazdy oraz wszelkich spraw związanych z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami, jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty w Urzędzie pod numerem telefonu: 24 367 08 62. Wnioski o wydanie prawa jazdy można składać również w formie elektronicznej za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej pod adresem: https://www.esp.pwpw.pl/
W Referacie Komunikacji, po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie, realizowane są także sprawy dotyczące:
a) ośrodków szkolenia kierowców, instruktorów i wykładowców – nr tel. 24 367 17 47;
b) stacji kontroli pojazdów i diagnostów samochodowych (osób posiadających uprawnienie do wykonywania badań technicznych) – nr tel. 24 367-14-26;
Załatwianie spraw z zakresu ewidencji ludności (zameldowanie, wymeldowanie, wydanie zaświadczeń z zakresu ewidencji ludności) oraz dowodów osobistych (złożenie wniosku, odbiór dowodu osobistego) jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty na konkretny dzień i godzinę pod numerem telefonu 367-08-60 bądź za pośrednictwem strony internetowej: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty#scenariusz-przez-internet .
Załatwienie spraw związanych z obsługą Przedsiębiorców w zakresie:
• icencji, zezwoleń i zaświadczeń dotyczących wykonywania krajowego transportu drogowego (np. taksówki, przewóz osób i rzeczy, zaświadczenia na potrzeby własne),
• zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu spożycia oraz poza nim, zezwoleń jednorazowych oraz zezwoleń dla przedsiębiorców, których działalność polega na dostarczeniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i w miejscu wyznaczonym przez klienta w oparciu o zawartą z nim umowę możliwe jest po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 24 367 16 08.
Przypominamy, że dostępna jest również forma składania wniosków do CEiDG drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/DecisionAdditionalParameters.aspx?type=1
UWAGA!
Jeżeli osoba zdecyduje na załatwienie sprawy urzędowej prosimy najpierw o kontakt telefoniczny w celu umówienia wizyty na dany dzień i godzinę.
NIE MA MOŻLIWOŚCI WNIESIENIA OPŁATY GOTÓWKĄ na Sali Obsługi Klienta przy al. marsz. J. Piłsudskiego 6
Do budynku Urzędu Miasta Płocka przy al. marsz J. Piłsudskiego 6 mogą wejść wyłącznie osoby umówione na wizytę zachowując środki ostrożności wynikające z Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustalenia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. (Dz. U. Poz. 878).
W celu sprawnej obsługi prosimy o dotrzymywanie ustalonego terminu i godziny wizyty. Dzienna liczba wizyt jest ograniczona.
op. K. Kozłowski
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS