A A+ A++

7 kwietnia 2023 roku zaczną obowiązywać zmiany w Kodeksie pracy, które dotyczą pracy zdalnej. Jak się okazuje, pracodawca będzie mógł kontrolować pracownika. Będzie się to głównie opierać na rozmowie telefonicznej lub za pośrednictwem chatu oraz poczty elektronicznej. Kontrola pracownika będzie mogła mieć również inną formę.

Czego dotyczą zmiany w Kodeksie pracy?

27 stycznia 2023 roku prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 1 grudnia 2022 roku o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Przepisy dotyczące pracy zdalnej wchodzą w życie 7 kwietnia 2023 roku. Zmiany zasad m.in. oznaczają, że pracownicy pracujący w domu muszą spodziewać się kontroli. 

Ministerka rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg w rozmowie z “Dziennikiem Gazetą Prawną” wyjaśniła, że pracodawca będzie mógł przeprowadzać kontrole dotyczącą wykonywania pracy zdalnej, a także kontrolę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w zakresie bezpieczeństwa i ochrony informacji, w tym procedur ochrony danych osobowych. 

Dodała, że “zasady przeprowadzania takich kontroli zostaną określone w porozumieniu zawartym ze związkami zawodowymi lub wydanym regulaminie, a w przypadku ich braku – w wydanym poleceniu lub porozumieniu zawartym z pracownikiem”. 

Zobacz także: Główna wygrana w Lotto? Skreślając te liczby, masz szansę na zastrzyk gotówki. To najpopularniejsza kombinacja

Poza tym Marlena Maląg podkreśliła, że kontrole będą przeprowadzane w godzinach pracy i w miejscu wykonywania pracy zdalnej. Wszystko będzie się odbywać … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЯк виростити печериці вдома: секрети та нюанси
Następny artykułPożar mieszkania w Zabrzu na Niepokólczyckiego 34. Szybka akcja strażaków