Rozgrywki dla młodych kierowców miały swój początek na początku milenium. Pierwszymi triumfatorami zostali Sebastien Loeb i Daniel Elena. Przez długie lata w użyciu były samochody przednionapędowe, głównie różne ewolucje budowanych przez M-Sport Fordów Fiesta, natomiast począwszy od sezonu 2022 załogi korzystają z czteronapędówek grupy Rally3.
Tegoroczny sezon – zakończony zwycięstwem Rometa Jurgensona i Siima Oji – składał się z pięciu rund. Podobnie będzie również w przyszłym roku, chociaż nie obyło się bez zmian w harmonogramie.
Pierwsze starcie odbędzie się na ośnieżonych drogach północnej Szwecji. Po trzech latach do juniorskich rozgrywek wróci Rajd Portugalii. Następnie załogi zmierzą się z trudami Rajdu Akropolu i spróbują swoich sił w kultowym Rajdzie Finlandii.
Finał – ponownie podwójnie punktowany – zaplanowano tym razem przy okazji Rajdu Europy Centralnej. Juniorzy po raz pierwszy zmierzą się z asfaltowymi drogami Czech, Austrii i Niemiec.
– Rok 2025 zapowiada się jako kolejny przełomowy rok dla FIA Junior WRC – zaznaczył Maciej Woda, menedżer cyklu. – Zaprojektowaliśmy kalendarz, który przetestuje nasze załogi w pełnym przekroju warunków, od zaśnieżonych dróg Szwecji, po grecki upał i zdradliwy asfalt Czech, Austrii i Niemiec.
– Szczególnie cieszy mnie powrót do Portugalii oraz dodanie Rajdu Europy Środkowej, który będzie powiewem świeżości. Przed nami kolejny ekscytujący sezon i nie mogę się już doczekać, aby zobaczyć, kto będzie na szczycie.
W tegorocznej odsłonie Junior WRC swoich sił próbowali najpierw Jakub Matulka i Daniel Dymurski, a następnie Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz.
Polecane video:
Oglądaj: Rajd Europy Środkowej 2024 – Power Stage
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS