Bank Pekao i Santander wprowadziły zmiany dotyczące sposobu potwierdzania płatności kartami. Wszystko ze względu na stosowanie silniejszego uwierzytelnienia, zgodnie z dyrektywą unijną PSD2.
W związku z unijną dyrektywą z 2019 roku, banki zostały zobowiązane do zastosowania silniejszego sposobu uwierzytelniania. Dzięki temu ma zwiększyć się bezpieczeństwo w sieci. Teraz w dwóch kolejnych bankach nastąpiły zmiany w płatnościach kartą w internecie.
Od 28 grudnia 2020 roku Banku Pekao rozpoczął udostępnianie ulepszonej metody potwierdzania transakcji. Jest to możliwe na trzy sposoby. Pierwszy z nich to aplikacja PeoPay, w której klient potwierdza transakcję. Kolejna możliwość to potwierdzenie operacji w serwisie internetowym Pekao24. Aby to zrobić należy zalogować się do swojego konta i potwierdzić transakcję za pomocą kodu SMS. Trzecie wyjście to kod SMS i ePIN do karty. Ta opcja skierowana jest przede wszystkim do osób, które nie korzystają z serwisu internetowego banku.
Drugim bankiem, który wprowadził zmiany jest Santander Bank Polska. Tutaj od 31 grudnia 2020 roku weszły w życie nowe zasady. Jak przekazano w komunikacie, klienci korzystający z aplikacji Santander Mobile mogą zostać poproszeni o samo podanie danych, znajdujących się na karcie lub o podane danych karty, a także kodu 3D Secure.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS