A A+ A++

Develia zatwierdziła nową strategię na lata 2021-2025. Grupa planuje skoncentrować się na segmencie mieszkaniowym i istotnie zmniejszyć zaangażowanie kapitałowe w segmencie biurowym i handlowym. Odzyskane w ten sposób środki zostaną zainwestowane w mieszkania i segment PRS.

Autor: housemarket.pl 19 lutego 2021 16:40

Jak poinformowała spółka, w przypadku braku wystarczających perspektyw oczekiwanego wzrostu rozważone zostanie rozszerzenie działalności o wybrane duże i średnie miasta, a także realizację i zwiększenie udziału projektów premium.

Develia zapowiada także istotne zwiększenie skali działania w segmencie mieszkaniowym do poziomu sprzedaży 3.100 mieszkań w 2025 roku. dezinwestycje portfela biurowego i handlowego oraz równoległa budowa mieszkań na wynajem, a tym samym zwiększenie kapitału zaangażowanego w segment mieszkaniowy do 85 proc. kapitałów własnych.

Develia planuje aktywnie kreować i uczestniczyć w istotnych, nowych trendach rynkowych również poprzez nawiązywanie partnerstw, sojuszy i M&A, a także budować markę solidnego pracodawcy i partnera biznesowego oraz nowoczesnego dewelopera, dbając o pozytywne relacje i lojalność pracowników oraz klientów. Kolejnym krokiem jest sukcesywne dostosowywanie projektów do kontekstu miejskiego. Celem jest również wzmacnianie pozycji wiarygodnego partnera społeczności lokalnych, wykazującego się odpowiedzialnością za środowisko naturalne. W ramach produktu mieszkaniowego grupa planuje również rozszerzenie działań w zakresie ekologii budownictwa.

Nowa strategia przewiduje także nawiązanie współpracy z wybranym partnerem w ramach JV w obszarze magazynowym na bazie posiadanego gruntu w Malinie i częściowa dezinwestycja.

Założone wskaźniki oceny realizacji strategii obejmują m.in.:

– wypłatę 75 proc. skorygowanego zysku netto oraz dodatkowo 100 mln zł w okresie 2021-2025 mimo przewidywanego wzrostu, 

– wypracowanie potencjału dywidendowego przekraczającego 650 mln zł (2021-2025),

– zapewnienie budżetu na zakupy gruntów i M&A 350 mln zł średniorocznie oraz zbudowanie banku gruntów na ponad 10 tys. lokali w 2025, zapewniających spółce dalszy rentowny rozwój w kolejnych latach,

– realizacja powtarzalnych projektów PRS skali 300-400 lokali rocznie, ewentualnie wsparte budową platformy operacyjnej do zarzadzania najmem,

– utrzymanie zadłużenia na poziomie benchmarków branży (dług netto/kapitały własne 0,30-0,49),

– w zakresie projektu Malin wypracowanie pierwszych zysków w latach 2024-2025.

W ramach Strategii przyjęte zostały również cele zarządu na rok 2021. Obejmują one: 

– sprzedaż umowami deweloperskimi i przedwstępnymi 1.750-1.850 lokali,

– przekazanie 1.800-1.900 lokali,

– wprowadzenie do oferty 1.500-1.700 lokali,

– sprzedaż budynku Wola Retro (przełom 2021r. i 2022r.),

– przygotowanie do sprzedaży budynku Sky Tower,

– rozpoczęcie realizacji pierwszego projektu mieszkań w segmencie najmu instytucjonalnego. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzelew natychmiastowy. Ile kosztuje. Gdzie za darmo
Następny artykułAgresywny kierowca zgłosił się na policję i przyznał do winy. Dobrowolnie poddał się karze