Develia zatwierdziła nową strategię na lata 2021-2025. Grupa planuje skoncentrować się na segmencie mieszkaniowym i istotnie zmniejszyć zaangażowanie kapitałowe w segmencie biurowym i handlowym. Odzyskane w ten sposób środki zostaną zainwestowane w mieszkania i segment PRS.
Jak poinformowała spółka, w przypadku braku wystarczających perspektyw oczekiwanego wzrostu rozważone zostanie rozszerzenie działalności o wybrane duże i średnie miasta, a także realizację i zwiększenie udziału projektów premium.
Develia zapowiada także istotne zwiększenie skali działania w segmencie mieszkaniowym do poziomu sprzedaży 3.100 mieszkań w 2025 roku. dezinwestycje portfela biurowego i handlowego oraz równoległa budowa mieszkań na wynajem, a tym samym zwiększenie kapitału zaangażowanego w segment mieszkaniowy do 85 proc. kapitałów własnych.
Develia planuje aktywnie kreować i uczestniczyć w istotnych, nowych trendach rynkowych również poprzez nawiązywanie partnerstw, sojuszy i M&A, a także budować markę solidnego pracodawcy i partnera biznesowego oraz nowoczesnego dewelopera, dbając o pozytywne relacje i lojalność pracowników oraz klientów. Kolejnym krokiem jest sukcesywne dostosowywanie projektów do kontekstu miejskiego. Celem jest również wzmacnianie pozycji wiarygodnego partnera społeczności lokalnych, wykazującego się odpowiedzialnością za środowisko naturalne. W ramach produktu mieszkaniowego grupa planuje również rozszerzenie działań w zakresie ekologii budownictwa.
Nowa strategia przewiduje także nawiązanie współpracy z wybranym partnerem w ramach JV w obszarze magazynowym na bazie posiadanego gruntu w Malinie i częściowa dezinwestycja.
Założone wskaźniki oceny realizacji strategii obejmują m.in.:
– wypłatę 75 proc. skorygowanego zysku netto oraz dodatkowo 100 mln zł w okresie 2021-2025 mimo przewidywanego wzrostu,
– wypracowanie potencjału dywidendowego przekraczającego 650 mln zł (2021-2025),
– zapewnienie budżetu na zakupy gruntów i M&A 350 mln zł średniorocznie oraz zbudowanie banku gruntów na ponad 10 tys. lokali w 2025, zapewniających spółce dalszy rentowny rozwój w kolejnych latach,
– realizacja powtarzalnych projektów PRS skali 300-400 lokali rocznie, ewentualnie wsparte budową platformy operacyjnej do zarzadzania najmem,
– utrzymanie zadłużenia na poziomie benchmarków branży (dług netto/kapitały własne 0,30-0,49),
– w zakresie projektu Malin wypracowanie pierwszych zysków w latach 2024-2025.
W ramach Strategii przyjęte zostały również cele zarządu na rok 2021. Obejmują one:
– sprzedaż umowami deweloperskimi i przedwstępnymi 1.750-1.850 lokali,
– przekazanie 1.800-1.900 lokali,
– wprowadzenie do oferty 1.500-1.700 lokali,
– sprzedaż budynku Wola Retro (przełom 2021r. i 2022r.),
– przygotowanie do sprzedaży budynku Sky Tower,
– rozpoczęcie realizacji pierwszego projektu mieszkań w segmencie najmu instytucjonalnego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS