A A+ A++

Ostatnia z trzech stref detekcji systemu DRS na torze w Arabii Saudyjskiej znajdowała się w strefie hamowania przed ostatnim nawrotem, łączącym dwie długie proste.

Kierowcy czasami unikali wyprzedzania zawodnika z przodu na pierwszej prostej, dzięki czemu nadal mogli cieszyć się z wykorzystania systemu DRS na prostej startowej. To prowadziło do niebezpiecznego hamowania broniących się kierowców, którzy chcieli dać się wyprzedzić jeszcze przed punktem detekcji.

Taka taktyka została zastosowana w pierwszym wyścigu w Dżuddzie w 2021 roku, kiedy Max Verstappen i Lewis Hamilton walczyli o prowadzenie w zaciekłej walce o tytuł. Holender zwolnił, chcąc celowo przepuścić Hamiltona, aby móc skorzystać z systemu DRS na dojeździe do pierwszego zakrętu i łatwo wyprzedzić rywala.

Podobne zagrywki miały miejsce w zeszłorocznym starciu pomiędzy Verstappenem a Charlesem Leclerkiem z Ferrari. Szef zespołu Red Bull, Christian Horner, zasugerował przeniesienie punktu detekcji DRS’u, aby uniknąć „gry w kotka i myszkę”.

Czytaj również:

FIA zareagowała, przesuwając trzeci punkt detekcji systemu DRS ze strefy hamowania do zakrętu numer 27 na główną prostą. Notatki sprzed wyścigu pokazują, że punkt znajduje się teraz 170 metrów za nawrotem, więc kierowcy nie będą już zachęcani do niebezpiecznego hamowania w ostatnim zakręcie.

Organ zarządzający ogłosił na początku tego roku, że zmieni strefy DRS na pięciu torach, aby albo ułatwić wyprzedzanie, albo uczynić je większym wyzwaniem na torach, na których uznano je za zbyt łatwe.

Na inaugurację sezonu w Bahrajnie skrócono pierwszą strefę DRS, a kolejne zmiany szykują się w Melbourne, Baku i Miami.

Czytaj również:

Tor uliczny w Dżuddzie został również zmodyfikowany w celu poprawy widoczności. W zakrętach 14 i 20, dwóch najszybszych ślepych zakrętach na torze, cofnięto kilka barier, aby zapewnić lepszą widoczność i powiększyć margines błędu.

Aby jeszcze skuteczniej rozwiązać problemy związane z bezpieczeństwem, tor został nieco spowolniony przez dodanie ściętego krawężnika w szybkiej sekwencji lewo-prawo w zakrętach 22 i 23, co ma zmniejszyć prędkość o 50 km/h. W różnych innych zakrętach zainstalowano również dodatkowe krawężniki.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWorld No. 1: Support Ukrainian tennis players
Następny artykułIga Świątek wciąż niepokonana. Ta statystyka wprawia w osłupienie