A A+ A++

Krakowski Całodobowy Telefon Informacji Medycznej od 1 czerwca przestał funkcjonować w dotychczasowej formule. Informacji o inicjatywach miasta w zakresie zdrowia udzielają pracownicy Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia UMK, a osoby potrzebujące szybkich informacji dotyczących systemu ochrony zdrowia i praw pacjenta mogą korzystać z bezpłatnej, całodobowej, ogólnopolskiej Telefonicznej Informacji Pacjenta.

pixabay.com

Wprowadzenie zmian wiązało się z potrzebą optymalizacji działań – w dotychczasowej formule zakres funkcjonowania krakowskiej infolinii częściowo pokrywał się z usługami zapewnianymi od 2018 roku przez ogólnopolską Telefoniczną Informację Pacjenta.

Krakowski Całodobowy Telefon Informacji Medycznej działający pod numerem 12 661 22 40 został wygaszony 1 czerwca. Miasto zapewna jednak możliwość bezpośredniego kontaktu osobom szukającym informacji o bezpłatnych badaniach, programach polityki zdrowotnej dedykowanych mieszkańcom Krakowa, przedsięwzięciach promujących zdrowy styl życia, a także różnorodnych działaniach Miasta Krakowa w zakresie polityki i edukacji zdrowotnej realizowanych zgodnie z Programem Zdrowy Kraków. Informacji w tym zakresie będą udzielać pracownicy Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia UMK.

Zakres udzielanych informacji za pośrednictwem Krakowskiego Całodobowego Telefonu Informacji Medycznej i Covidowej obejmował będzie:

1. adresy i numery telefonów świadczeniodawców wraz ze wskazaniem rodzaju udzielanych świadczeń medycznych oraz czasu oczekiwania na świadczenie z zakresu:

a) podstawowej opieki zdrowotnej,

b) specjalistycznej opieki ambulatoryjnej,

c) pomocy doraźnej (medycyna ratunkowa),

d) opieki całodobowej,

e) leczenia szpitalnego,

f) stomatologii,

g) rehabilitacji leczniczej,

h) leczenia uzdrowiskowego,

i) opieki długoterminowej (zakłady opiekuńczo-lecznicze i zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze), z terenu Miasta Krakowa, udzielających świadczeń medycznych w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej przysługujących osobom objętym powszechnym ubezpieczeniem zdrowotnym;

2. adresy i numery telefonów świadczeniodawców wraz ze wskazaniem rodzaju udzielanych świadczeń z zakresu szczepień przeciwko koronawirusowi SARS-CoV-2 oraz informacji
o działalności powszechnych punktów szczepień na terenie Miasta Krakowa;

3. numer telefonu miejskiego telefonicznego punktu zgłoszeń potrzeb transportowych oraz informacji o szczepieniach przeciwko wirusowi SARS-CoV-2;

4. ośrodki udzielające bezpłatnej pomocy dla osób uzależnionych, ich rodzin, ofiar przemocy domowej, klubów „Anonimowych Alkoholików (AA)” oraz telefony zaufania dla tych osób, z terenu Miasta Krakowa;

5. adresy i numery telefonów świadczeniodawców udzielających świadczeń z zakresu pomocy społecznej i opieki paliatywno-hospicyjnej z terenu Miasta Krakowa;

6. adresy i numery telefonów realizatorów programów polityki zdrowotnej oraz leczenia uzależnień z terenu Miasta Krakowa, a także informacji na temat aktualnej dostępności wyżej wymienionych programów;

7. adresy i numery telefonów organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta Krakowa, prowadzących działalność w dziedzinie ochrony zdrowia;

6. informacje o dostępności do świadczeń medycznych (czas oczekiwania w dniach na wykonanie usługi medycznej) u poszczególnych świadczeniodawców, o których mowa w pkt.
1. i 5., w szczególności z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z obowiązującego stanu epidemii;

7. informacje na temat funkcjonowania ogólnopolskiej, całodobowej Telefonicznej Informacji Pacjenta prowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ogólnopolska infolinia działa w systemie 24/7

Z kolei pod numerem telefonu 800 190 590 mieszkańcy Krakowa mogą skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP). Pod ten bezpłatny ogólnopolski numer telefonu mogą dzwonić wszyscy, którzy chcą uzyskać szybkie, kompleksowe i przejrzyste informacje w zakresie praw pacjenta i funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Infolinia jest dostępna przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu na terenie całego kraju. Ponadto, w ramach TIP można skorzystać z usługi zamówienia rozmowy z konsultantem oraz usługi czatu z konsultantem na stronie internetowej NFZ. W godzinach 8.00-18.00 można też uzyskać informacje o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta oraz w godzinach 8.00-16.00 w dni robocze można skorzystać z wideo rozmowy z tłumaczem języka migowego.

Nadzór nad działalnością Krakowskiego Całodobowego Telefonu Informacji Medycznej i Covidowej sprawuje Wydział Polityki społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa.


pokaż metkę


Osoba publikująca:

Monika Jagiełło


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2021-03-03


Data aktualizacji:

2021-06-01

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMieszkanie na przedmieściach coraz popularniejsze
Następny artykułW Częstochowie: Koronawirus. W kraju kilkaset, a w Częstochowie tylko kilka nowych zakażeń