A A+ A++

Do konkursu, ogłoszonego przez miasto, stanęło 6 osób: Daniel Arbaczewski, Olga Lany, Krzysztof Prystupa, Karol Suszczyński, Konrad Szczebiot i Adolf Weltschek – reżyser, aktor i filolog, który od 1998 roku jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Groteski. Jego kadencja kończy się w sierpniu.

Pierwsze głosowanie nie wyłoniło kandydata na dyrektora bezwzględną większością głosów. Komisja głosowała jeszcze dwukrotnie. Ostatecznie Karol Suszczyński – uzyskał 5 głosów, a Adolf Weltschek 4 głosy.

Suszczyński jest teatrologiem, recenzentem, krytykiem teatralnym i pedagogiem na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku – filii Akademii Teatralnej w Warszawie. Jego specjalizacja to teatr lalek na świecie. Ukończył wydział Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie i Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Publikuje w czasopismach “Teatr Lalek”, “Teatr”, “Scena”. Jest współorganizatorem Międzynarodowego Festiwalu Szkół Lalkarskich “Lalkanielalka” w Białymstoku,  a od 2019 prezesem Białostockiego Stowarzyszenia Artystów Lalkarzy.

W ocenie komisji Suszczyński “przedstawił najbardziej interesujący i dopracowany autorski program koncepcji organizacyjnej, finansowej i programowej Teatru“. Wykazał się też bardzo dobrą znajomością przepisów prawa w zakresie organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej i  finansów publicznych oraz znajomością języka angielskiego.

“Kandydat wybrany przez Komisję odznacza się dużymi zdolnościami menadżerskimi oraz organizatorskimi, a także umiejętnością zarządzania zespołami ludzkimi i nawiązywania dobrych kontaktów interpersonalnych. Posiada niezbędną wiedzę i umiejętności w pozyskiwaniu środków dla instytucji – zarówno z budżetu organizatora, jak również z dodatkowych źródeł zewnętrznych, w tym z funduszy europejskich” – wskazali członkowie komisji.

Miasto ogłosiło konkurs, bo w sierpniu kończy się kadencja obecnego dyrektora Adolfa Weltschka, który kierował tą instytucją przez 24 lata.

Część były i obecnych pracowników Teatru zarzuciło mu upokarzanie i poniżanie członków zespołu. W rozmowach z “Gazeta Wyborczą” mówili o atmosferze zarządzania strachem, uporczywym poniżaniu i ośmieszaniu ich, o niespodziewanych zwolnieniach za drobne potknięcia, nierzadko podpisywanych przez dyrektora w furii. Większość zespołu stanęła jednak w obronie dyrektora, a sam Adolf Weltschek mówił, że wysuwane pod jego adresem oskarżenia to próba zdyskredytowania jego osoby i uniemożliwienia mu startu w konkursie.

Po tych doniesieniach Urząd Miasta Krakowa przeprowadził w Grotesce kontrolę, wystąpił też do Państwowej Inspekcji Pracy o odrębną kontrolę. Ta zakończyła się w grudniu, a protokół podpisano w styczniu. Kontrola PIP wykazała, że w Grotesce obowiązują procedury antymobbingowe i przeprowadzano szkolenia w tym zakresie. Uchybienia miały dotyczyć  m.in. niecenzuralnego języka w komunikacji z zespołem. Jednak żaden z pracowników nie zgłosił inspektorom mobbingu czy zachowań dyskryminujących.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZobacz zwiastun filmu “Wyrwa”, filmowej adaptacji powieści Wojciecha Chmielarza
Następny artykułMeghan Markle chciała być “brytyjską Beyonce”. Byli podwładni przerwali milczenie