rozwiń ›
Nowe paliwo na stacjach. Od 16 listopada zmiany
Pierwsze przymrozki już za nami. Temperatura miejscami spada już poniżej 0, a zimne noce już niebawem staną się codziennością. Ciepła jesień stała się przeszłością, podobnie jak “przejściowa” benzyna na stacjach paliw. Od 1 listopada oferowana jest już zimowa, a wkrótce podobna zmiana czeka kierowców aut z silnikami diesla. Od 16 listopada, według obowiązującego prawa, na stacjach paliw oferowany musi być zimowy olej napędowy. Czym różni się od letniego i przejściowego i czemu służy ta zmiana?
Rozróżnienie na paliwa letnie, przejściowe i zimowe jest wymagane z uwagi na parametr CFPP. Tajemniczy skrót pochodzi od wyrażenia cold filter plugging point, a więc temperatury zatkania zimnego filtra paliwa. Niskie temperatury sprzyjają mętnieniu oleju napędowego, a parametr, którym różnią się paliwa zimowe od letnich oraz przejściowych pozwala uniknąć problemów z rozruchem i konieczności napraw w razie zablokowania filtra. Krystalizująca się parafina zatyka układ paliwowy i w naprawdę niskich temperaturach szybko staje się źródłem problemów – auto z letnim paliwem zimą może się “dławić” lub nie odpalić w ogóle.
Kiedy na stacjach oferowane jest zimowe pali … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS