A A+ A++

“Zawdzięczamy mu nie tylko chłodzony powietrzem sześciocylindrowy silnik 911, ale także ogólną konstrukcję 917 i jego 12-cylindrowej jednostki napędowej oraz stworzenie motoru TAG Turbo Formuły 1” – napisano w komunikacie.

Turbodoładowany silnik V6 o pojemności 1500 ccm przyniósł tytuły mistrza świata kierowców Niki Laudzie w 1984 r. oraz Alainowi Prostowi w 1985 i 1986 r.

“Od ponad 30 lat Hans Mezger był projektantem najbardziej znanych silników i samochodów wyścigowych” – przypomniał producent z Zuffenhausen.

ZOBACZ: 1 euro za wolność od koronawirusa. Włoskie miasteczko zachęca do kupna domu

Pozwolił Porsche odnieść pierwsze zwycięstwo w Le Mans

Pracujący w Porsche od 1956 roku Mezger dołączył w 1960 roku do zespołu pierwszego projektu Porsche w F1. Wspólnie z Ferdinandem Piechem opracowali model 917, “potwór” o pojemności przekraczającej 4 litry, który pozwolił Porsche odnieść pierwsze zwycięstwo w Le Mans w 1970 roku i powtórzyć ten wyczyn w następnym roku.

W 1981 roku przejął prace nad projektem silnika turbo zamówionym przez McLarena. Wyposażone w niego bolidy wygrały w sumie 25 wyścigów, zdobywając, oprócz tytułów Laudy i Prosta, dwa tytuły mistrza świata konstruktorów.

Jak podkreśla niemiecka firma projekt jednostki napędowej dla McLarena “był ogromnym sukcesem, a także najważniejszym kontraktem rozwojowym zaprojektowanym przez Porsche dla firmy zewnętrznej”.

Twoja przeglądarka nie wspiera odtwarzacza wideo…

zdr/ PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDeweloper oskarża technologię VR o uszkodzenie jego wzroku
Następny artykułMOK Gniezno: Zdjęcia do ogarnięcia odc. 11