Zakład Komunikacji Miejskiej wydał dziś (7 stycznia) komunikat dotyczący rozkładu jazdy, który uległ rewolucyjnej zmianie 1 stycznia 2021 rou.
-W związku z wieloma sygnałami ze strony pasażerów i mieszkańców miasta na temat wprowadzonych od 1 stycznia 2021r. zmian w komunikacji miejskiej, ZKM w Elblągu pragnie poinformować, że pozostawienie dotychczasowego układu linii oraz ich rozkładu jazdy nie było możliwe głównie z przyczyn niezależnych od elbląskiego samorządu. W obecnych warunkach, zachowanie przeważnie długich tras linii które bezpośrednio łączą odległe punkty miasta, oznaczałoby drastyczne obniżenie częstotliwości kursowania autobusów.
– pisze ZKM Elbląg.
Nowy układ linii komunikacji miejskiej ma uwzględniać przede wszystkim tramwaje jako główny system transportowy miasta – należy zwrócić uwagę, że trasy linii tramwajowych nie uległy zmianie. W założeniu linie autobusowe powinny pełnić rolę uzupełniającą i pomocniczą. W związku z tym niezbędne było zastosowanie połączeń uwzględniających przesiadki pomiędzy poszczególnymi liniami. Przypomnijmy, że w obecnym cenniku biletów komunikacji miejskiej dostępne są bilety przesiadkowe w cenie 1 grosza (za pośrednictwem Elbląskiej Karty Miejskiej), natomiast podstawowy bilet dostępny u prowadzących pojazdy, tj. bilet godzinny, umożliwia dowolną liczbę przesiadek od momentu zakupu. Warto zwrócić również uwagę na bilety okresowe (miesięczne,30 – dniowe, 10-dniowe) , które dla regularnych podróży są zdecydowanie najbardziej korzystnym rozwiązaniem.
– czytamy w komunikacie ZKM.
-“W najbliższych tygodniach organizator komunikacji miejskiej będzie drobiazgowo analizował wszelkie sygnały otrzymane od pasażerów i mieszkańców miasta.
Zarząd Komunikacji Miejskiej dołoży wszelkich starań, aby proponowane przesiadki były jak najbardziej dogodne, a czas oczekiwania – jak najkrótszy. Przewidywane jest również wprowadzenie korekt do nowych rozkładów jazdy. Potrzeby dużych grup pasażerów będą uwzględniane możliwe jak najszybciej w granicach dostępnych możliwości.”
– dodaje ZKM Elbląg.
Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (tel: 55 239 37 92) oraz w siedzibie ZKM w Elblągu, przy ul. Browarnej 90 (tel: 55 235 55 00 lub 55 230 79 00) oraz na stronie internetowej www.zkm.elblag.com.pl. Ponadto nowy rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń dostępne są również dla użytkowników telefonów i urządzeń mobilnych za pośrednictwem Google Maps oraz aplikacji myBus online (myBus online dodatkowo umożliwia sprawdzenie rzeczywistej pozycji pojazdu na mapie).
Red.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS