Impreza z bazą w Rovaniemi, miasta znanego z Wioski Świętego Mikołaja, jest jedną z najbardziej popularnych rund fińskiego czempionatu. Odcinki wytyczone nieopodal koła podbiegunowego północnego mają zapewnione zimowe warunki i nierzadko cieszą się zainteresowaniem także zagranicznych załóg. Przed trzema laty – gdy sportowe harmonogramy wciąż paraliżowała pandemia koronawirusa – na daleką fińską północ zjechała czołówka WRC.
W tym roku Arctic Lapland Rally będzie drugą rundą mistrzostw Finlandii. Organizatorzy przygotowali dwanaście odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 204 km. Dzięki terminowi (1-3 lutego), niespełna dwa tygodnie przed Rajdem Szwecji, zawody w Rovaniemi stanowią doskonałą okazję do treningu przed zimową odsłoną WRC.
Na taki rodzaj przygotowań postawiono w Toyota Gazoo Racing. Japoński producent wysyła na trening w sportowych warunkach Kalle Rovanperę i Jonne Halttunena oraz Elfyna Evansa i Scotta Martina. Ci pierwsi zaliczą premierowy start w 2024 roku i jednocześnie potrenują przed szwedzką inauguracją swojego – częściowego – programu w WRC. Dla mistrzów świata będzie to trzeci występ w „Arcticu”. Evans i Martin startowali w Rovaniemi we wspomnianym 2021 roku.
Poza „fabrycznymi” Toyoty – oraz ich szefem Jari-Matti Latvalą – do Arctic Lapland Rally zgłosili się m.in. Nikołaj Griazin i Konstantin Aleksandrow oraz Mikko Heikkila i Kristian Temonen. Polskę reprezentować będą Jakub Matulka i Daniel Dymurski, trenujący przed początkiem kampanii w Junior WRC.
ZGŁOSZENIA
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS