A A+ A++

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju od lat wpisane są w strategię naszej organizacji. “Wykorzystując ponad stuletnie doświadczenie w produkcji materiałów węglowych, dążymy do osiągnięcia neutralności klimatycznej zarówno w naszej działalności, jak i u naszych partnerów biznesowych, współpracując z każdym, kto podziela nasze przekonania.” – tak brzmi nasza Misja, którą przedefiniowaliśmy w roku 2024. Również jedna z naszych wartości to „We care”, a przejawia się w niej m.in. nasza dbałość o pracowników, środowisko naturalne i dążenie do zrównoważonej przyszłości z zerową emisją netto. Ważne jest, aby nasze Wartości, Misja oraz Wizja miały przełożenie na konkretne działania. Jedną z naszych inicjatyw skierowanych dla pracowników jest „Zielona droga do pracy”, w ramach której motywujemy pracowników do wybrania ekologicznej formy dojazdu pracy.

Jakie są założenia naszego programu?

Mając świadomość, że pracownicy dojeżdżają nie tylko z różnych miejscowości, ale też w różnych godzinach wiedzieliśmy, że program musi odpowiadać ich faktycznym potrzebom i uwzględniać tę różnorodność. Postanowiliśmy zaangażować pracowników już na samym początku – podczas pracy nad konceptem programu. Zorganizowaliśmy konkurs, w którym pracownicy mogli dzielić się swoimi pomysłami na program. Zwyciężczyni konkursu otrzymała od firmy dofinansowanie do roweru elektrycznego w kwocie 8 000,00zł, a trzy dodatkowe interesujące pomysły nagrodziliśmy bonami do sklepu sportowego. Na bazie nagrodzonych pomysłów stworzyliśmy kompleksowy program, w ramach którego pracownicy obecnie mogą skorzystać z:

  • dofinansowania do kilometrów pokonanych pieszo, rowerem czy hulajnogą – za każdy zarejestrowany w aplikacji 1km pracownicy otrzymują punkty na aplikacji MyBenefit o wartości 0,50zł. Pracownicy, w celu rejestrowania punktów korzystają z aplikacji Activy,
  • dofinansowania do wspólnych przejazdów – każdy kto dojeżdża do pracy z kolegami lub koleżankami z pracy otrzymuje punkty na aplikacji MyBenefit w kwocie 0,50 zł za 1km (kierowca) i 0,20zł (pasażer). W celu usprawnienia procesu wspólnych dojazdów wdrożyliśmy aplikację InOneCar, dzięki pracownicy której w łatwy sposób mogą znaleźć osoby, które są zainteresowane wspólnym dojazdem i dojeżdżają na podobnej trasie,
  • dofinansowania do komunikacji publicznej – pokrywamy w 50% koszt biletów na autobusy czy pociągi również oferując punkty na aplikacji MyBenefit

W celu promocji inicjatywy we wrześniu 2023 roku zorganizowaliśmy Dzień Roweru, w ramach którego przygotowaliśmy liczne atrakcje. Nasi pracownicy mogli skorzystać z bezpłatnego serwisu rowerowego, szkolenia z bezpiecznej jazdy, warsztatów samodzielnego serwisowania rowerów, a także mogli „wykręcić” smoothie siłą własnych nóg na tzw. bike blenderze.

Cieszy nas, że możemy zaoferować naszym pracownikom program, który nie tylko ma aspekt proekologiczny i pozwala nam na realizacje celów ESG, ale również zachęca i wspiera aktywny tryb życia wśród pracowników. Z radością obserwujemy, że z programu korzystają pracownicy w każdym przedziale wiekowym – dzięki konieczności zainstalowania aplikacji w celu korzystania z programu wielu z nich poznało nowe aplikacje, a my widzimy jak pracownicy współdziałają ze sobą i wspólnie uczą się nowych opcji. Również dział HR oferuje pracownikom wsparcie przy pobieraniu ich i rejestrowaniu się.

Jesteśmy dumni z entuzjazmu i zaangażowania naszego zespołu – najnowsze statystyki pokazują, że z programu korzysta aż 31% pracowników, co postrzegamy jako duży sukces. Warto wspomnieć również o tym, że nasz program otrzymał wyróżnienie w konkursie Firma przyjazna rodzinie/ Firma przyjazna człowiekowi organizowanym przez Instytut Humanites, program był wielokrotnie wskazywany przez pracowników w ankiecie konkursowej jako jeden z benefitów/ elementów kultury pracy, który cenią najbardziej. 

Na bieżąco zbieramy opinie pracowników nt programu – oto niektóre z nich:

„Program „Zielona droga do pracy” zmobilizował mnie do aktywniejszego trybu życia. Dojazd do pracy na rowerze wpływa pozytywnie na moje zdrowie poprawiając kondycje fizyczną i  samopoczucie. Wybierając dojazd na rowerze omijam korki, unikam problemów z parkowaniem co pozwala na spokojny dojazd do pracy. Ograniczyłem również wysokie koszty związane z paliwem, dodatkowo otrzymując punkty za przejechane kilometry, z których mogę skorzystać w programie benefitowym. Ważnym aspektem jest również dbanie o środowisko.”

Arek, pracownik

„Uważam że projekt Zielona droga do pracy to świetna motywacja i zachęta pracodawcy do jak najczęstszego dojazdu do pracy rowerem lub innym bez-emisyjnym środkiem transportu. Jeżeli tylko mam możliwość wybieram rower zamiast samochodu, oszczędzam na paliwie i od rana czuje się dotleniony oraz pełen energii do pracy !”

Marek, Specjalista ds. zarządzania zamówieniami

Nasz projekt postrzegamy jak ciekawy i innowacyjny, gdyż nie jest to rozwiązanie popularne na rynku benefitów pracowniczych. Co ważne, nawet jeśli firmy oferują pewne rozwiązania wspierające pracowników w wyborze ekologicznej drogi do pracy, rzadko kiedy są to rozwiązania tak kompleksowe, że dają możliwość skorzystania z niego wszystkim pracownikom. To właśnie było naszym priorytetem – aby z programu mogli skorzystać wszyscy pracownicy, niezależne od tego czy mieszkają blisko czy daleko (nasi rekordziści dojeżdżają codziennie ok. 70km), ale również bez względu a swoje godziny pracy (np. godziny nocne często uniemożliwiają dojazd rowerem). To, co wyróżnia nasz program to dodatkowo udział pracowników od samego początku – wiedzieliśmy, że najlepiej wiedzą czego potrzebują, stąd chcieliśmy, aby pomogli nam zbudować program od podstaw przy swoim udziale.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiS ułatwi Polakom przekazywanie darowizn. Stworzy swoją ustawę
Następny artykułNowy polski film w bibliotece Netfliksa. Są trzy powody, dla których stanie się hitem