Przebudowa skrzyżowania al. Wojska Polskiego i al. Niepodległości choć potrzebna, wywołała wiele kontrowersji. Powód? Konieczna wycinka szpaleru drzew. Władze Pruszkowa przygotowały koncepcję stworzenia buforu zieleni w tym miejscu.
Przypomnijmy. Skrzyżowanie „przy czołgu” to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc na drogowej mapie Pruszkowa. W ciągu zaledwie pięciu lat doszło tam do 70 kolizji i 3 wypadków. A mowa tu jedynie o zdarzeniach zgłoszonych na policję.
Pierwotnie zakładano tu budowę ronda. Ze względu na warunki techniczne koncepcje zmieniono. Na al. Wojska Polskiego mają pojawić wydzielone pasy do skrętu w lewo. Zaplanowano również modyfikację sygnalizacji świetlnej. Rozwiązanie wydaje się idealne. Dzięki poszerzeniu drogi, przesunięciu azylu i budowie lewoskrętu kierowcy zyskają o wiele lepsze pole widzenia i łatwiej wykonają manewr skrętu w lewo. Dodatkowo wydzielone lewoskręty rozwiążą problem z blokowaniem przez kierowców pasa do jazdy prosto.
Niestety przebudowa wymagała wycięcia szpaleru drzew wzdłuż al. Wojska Polskiego, a to wzbudziło niezadowolenie wielu mieszkańców Pruszkowa. Władze miasta przygotowały jednak koncepcję odtworzenia zieleni w tym miejscu. — Koncepcja buforu zieleni w al. Wojska Polskiego, która została opracowana wraz z ekspertami od zieleni miejskiej. Idea zakłada stworzenie między ścieżką rowerową a ciągiem pieszym zielonego pasa, na którym zostaną zasadzone drzewa, byliny i krzewy – informuje pruszkowski magistrat.
Koncepcję drogowcom z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich przedstawili na spotkaniu prezydent Pruszkowa Paweł Makuch i wiceprezydent Konrad Sipiera. Koncepcja spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony przedstawicieli MZDW.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: [email protected] lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS