Komisja Europejska zezwoliła na kupno holenderskiej grupy GranVision przez francusko-włoską EssilorLuxottica za 7,2 mld euro pod warunkiem sprzedania przez kupującego 351 punktów sprzedaży w 3 krajach Europy.
Francusko-włoski gigant powstały w 2018 r. z fuzji francuskiego producenta szkieł okularowych i oprawek Essilor z włoskim wytwórcą oprawek Luxottica jest właścicielem słynnej marki okularów słonecznych Ray-Ban, Oakley, oferuje swe wyroby domom mody Dior, Prada i Versace — podał Reuter.
Margrethe Vestager, komisarz ds. konkurencji Komisji Europejskiej wyjaśniła, że kupujący „oferuje znane marki okularów, a kupowany jest dużym w Europie detalistą okularów. Nasze pogłębione śledztwo wykazało, że kupujący zwiększając obecność w handlu detalicznym utrudniłby dostęp do rynku mniejszym producentom w Belgii, Włoszech i Holandii. To oznaczałoby ograniczony wybór i droższe wyroby dla konsumentów w tych krajach. Proponowane przez kupującego remedia rozwiążą to ryzyko zapewniając żywą konkurencję z korzyścią dla klientów” — stwierdza komunikat Brukseli.
EssilorLuxottica, największy na świecie producent i dostawca zgodził się wcześniej sprzedać 174 salony i 72 sklepy GrandVision we Włoszech, 142 sklepy EyeWish w Holandii oraz sieć GrandOptical i 35 sklepów bez marki w Belgii — łącznie 351. W ramach działań zaradczych przewidziano też dodatkowe zabezpieczenia pozwalające na płynny transfer sprzedawanych sklepów i przejściowe rozwiązania dotyczące dostaw i wsparcia.
Komisja doszła więc do wniosku, że pro … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS