A A+ A++

Zgłoszenie nabycia lub sprzedania motocykla i skutera można bez większego kłopotu złożyć przez internet. Warto wiedzieć jak to zrobić, bo zaniechanie tego obowiązku oznacza wysoką karę.

Rejestracja pojazdu przez internet staje się coraz łatwiejsza. System nie działa może idealnie, ale ograniczenia związane z pandemią COVID-19 zmusiły urzędy do natychmiastowego wprowadzenia procedur, dzięki czemu bez wychodzenia z domu możemy dziś kupiony motocykl lub skuter zarejestrować. 

NAS Analytics TAG

Warto pamiętać, że od początku roku ciąży na nas obowiązek zgłoszenia nabycia lub zbycia pojadzdu. Niedopełnienie tego obowiązku w terminie 30 dni skutkuje wysoką karą – nawet do 1000 zł. Tymczasowo termin ten wydłużono do 180 dni, ale, znając życie, i tak wielu z nas zapomni o tym obowiązku.

Zgłoszenie kupna motocykla/skutera przez internet

Aby zgłosić nabycie jednośladu lub jego sprzedaż, niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego. Jego założenie jest bardzo proste, więcej na ten temat znajdziecie w artykule o Profilu Zaufanym.

Po zalogowaniu do własnego Profilu Zaufanego, wybierasz opcję Usługi dla Obywatela, a następnie Kierowcy i Pojazdy – rejestracja pojazdu. Dane wymagane do rejestracji przez internet są takie same jak te przy tradycyjnej rejestracji:

  • dane pojazdu, którego nabycie zgłaszasz: markę, typ (jeśli jest), model – te dane znajdziesz na przykład w dowodzie rejestracyjnym,
  • numer identyfikacyjny (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia, ramy),
  • dotychczasowy numer rejestracyjny,
  • dane zbywcy pojazdu,
  • skan lub zdjęcie dokumentu, który potwierdza nabycie pojazdu, na przykład umowę kupna-sprzedaży pojazdu albo zbycie lub nabycie pojazdu albo umowę darowizny pojazdu.

Dokumenty powinny być zeskanowane do formatu jpg lub pdf.

Ile kosztuje zgłoszenie kupna motocykla przez internet?

Zgłoszenie kupna motocykla lub skutera przez internet jest bezpłatne. Koszty poniesiesz podczas jego rejestracji, a wynoszą one ( w przypadku motocykla):

  • 40 zł za tablice rejestracyjne zwyczajne,
  • 54 zł za dowód rejestracyjny
  • 13,50 zł za pozwolenie czasowe
  • 12,50 zł za nalepkę legalizacyjną
  • 1,50 zł za opłatę ewidencyjną.

Łączne koszty w przypadku standardowej tablicy wynoszą 121,50 zł. Jeśli istnieje możliwość pozostawienia dotychczasowych tablic, koszt wyniesie 81 zł, ale dotyczy to na razie tylko przypadku białych, czystych tablic wydanych w tym samym powiecie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKto chciał utopić psa w rzece?
Następny artykułW Częstochowie: Częstochowska Straż Miejska ma fotopułapki na dzikie wysypiska