– Dwa lata to ważny próg dla firm – mówi Marcin Kocot, lider zespołu doradców klienta biznesowego w Coface, firmy specjalizującej się w zarządzaniu ryzykiem. – To wtedy rynek dokonuje weryfikacji.
Zdaniem Karola Kosuniaka, dyrektora sprzedaży ubezpieczeń w Coface, są dwa powody, przez które firmy najczęściej upadają w ciągu pierwszych dwóch lat działalności.
– Pierwszy z nich to kwestia produktu, który powinien wstrzelić się w rynek, na którym nie ma zbyt dużej konkurencji. Druga sprawa to kwestie sprzedażowe. Nawet jeśli produkt jest świetnie dopracowany, działalność gospodarcza i tak wiąże się z ryzykiem handlowym. A tu w grę wchodzą niewypłacalność kontrahentów i oszustwa – mówi ekspert.
Na początek przyjrzeliśmy się zatem, czym handlują „Zetki”.
Czytaj także: Biznesowe samouki z pokolenia Z. Według starszych powinni nie przetrwać, a wykręcają po kilka milionów rocznie
Droga na skróty nie popłaca
Aby odkryć, co stoi za upadłością 71 tys. młodych firm, sprawdziliśmy, jakie kody PKD dominowały wśród wykreślonych przedsiębiorstw. Numer jeden to budowlanka – z tym sektorem było i nadal jest związanych najwięcej przedsiębiorców z pokolenia Z. Podium zamykają transport i e-commerce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS