A A+ A++

– Dwa lata to ważny próg dla firm – mówi Marcin Kocot, lider zespołu doradców klienta biznesowego w Coface, firmy specjalizującej się w zarządzaniu ryzykiem. – To wtedy rynek dokonuje weryfikacji.

Zdaniem Karola Kosuniaka, dyrektora sprzedaży ubezpieczeń w Coface, są dwa powody, przez które firmy najczęściej upadają w ciągu pierwszych dwóch lat działalności.

– Pierwszy z nich to kwestia produktu, który powinien wstrzelić się w rynek, na którym nie ma zbyt dużej konkurencji. Druga sprawa to kwestie sprzedażowe. Nawet jeśli produkt jest świetnie dopracowany, działalność gospodarcza i tak wiąże się z ryzykiem handlowym. A tu w grę wchodzą niewypłacalność kontrahentów i oszustwa – mówi ekspert.

Na początek przyjrzeliśmy się zatem, czym handlują „Zetki”.

Czytaj także: Biznesowe samouki z pokolenia Z. Według starszych powinni nie przetrwać, a wykręcają po kilka milionów rocznie

Droga na skróty nie popłaca

Aby odkryć, co stoi za upadłością 71 tys. młodych firm, sprawdziliśmy, jakie kody PKD dominowały wśród wykreślonych przedsiębiorstw. Numer jeden to budowlanka – z tym sektorem było i nadal jest związanych najwięcej przedsiębiorców z pokolenia Z. Podium zamykają transport i e-commerce.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMożesz mieć je w nerkach, ale o tym nie wiesz. Nie czekaj, aż przyjdzie wielki ból
Następny artykułRusza nowy sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich!