A A+ A++

Zespoły fabryczne WRC Toyota, Hyundai i M-Sport-Ford wspólnie wysłały list do światowego organu zarządzającego sportem motorowym w zeszłym tygodniu, wyrażając pragnienie, aby obowiązujące obecnie przepisy techniczne Rally1 pozostały w mocy do końca 2026 roku.

Ten ruch nastąpił w odpowiedzi na ogłoszenie przez FIA wizji przyszłości Rajdowych Mistrzostw Świata, przedstawionej w lutym. Uczestnicy czempionatu wystawiający auta Rally1 wyraziły jednomyślną zgodę na proponowane zmiany w regulaminie sportowym mistrzostw. Natomiast plany federacji zmiany przepisów technicznych na przyszły sezon spotkały się z silnym sprzeciwem ze strony kierowców i zespołów.

Federacja zamierza usunąć napęd hybrydowy z maszyn Rally1 oraz ograniczyć osiągi pojazdów poprzez m.in. mniej rozbudowaną aerodynamikę i mniejszą zwężkę. Celem jest zbliżenie wydajności do rajdówek Rally2, w przypadku których z kolei będzie można skorzystać z dodatkowego pakietu modernizacyjnego poprawiającego możliwości tych aut. Zabiegi te mają na celu przyciągnięcie więcej chętnych do startów w serii.

Głównym zmartwieniem zespołów jest krótki czas na wprowadzenie tych zmian, gdyż po zatwierdzeniu mieliby zaledwie około sześciu miesięcy na przetestowanie i odpowiednie przygotowanie samochodów.

W tym tygodniu w poniedziałek i we wtorek odbyło się w Genewie spotkanie z Komisją WRC w celu omówienia przyszłości mistrzostw. FIA potwierdziła, że przedyskutowano kilka kluczowych tematów, w tym obawy stajni Rally 1 dotyczące zmian przepisów technicznych na kolejny rok.

– Komisja WRC omówiła szereg kluczowych tematów dotyczących przyszłej drogi dla sportu i kierunku wyznaczonego przez Grupę Roboczą WRC, która została zatwierdzona przez Światową Radę Sportów Motorowych 28 lutego – powiedział rzecznik FIA dla Autosport/Motorsport.com.

– Podjęto pozytywne kroki i trwają dalsze prace nad aspektami sportowymi i promocyjnymi, a kolejne spotkania mają się odbyć w nadchodzących tygodniach. Istnieje szerokie porozumienie co do technicznego kierunku mistrzostw od 2027 roku – kontynuował.

– Jesteśmy zaangażowani w konkretne dyskusje z zainteresowanymi stronami dotyczące krótkoterminowych zmian technicznych na lata 2025 i 2026, wokół których pojawiły się obawy ze strony producentów. Są one obecnie analizowane – dodał.

– Jedynym celem pozostaje ochrona i wzmocnienie najważniejszej kategorii rajdowej na świecie i jesteśmy przekonani, że znajdziemy wspólne rozwiązania poruszonych kwestii – podsumował.

Pozostaje niejasne, co dokładnie oznaczają „wspólne rozwiązania”. Oczekuje się, że pełna ratyfikacja przepisów zostanie potwierdzona po czerwcowym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych.

Czytaj również:

Oglądaj: Rallye Sierra Morena 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolegium Rektorskie KUL: ochrony prawnej wymaga życie kobiety, ale też płodu
Następny artykułKolejne śmieci zniknęły z lasu. Czysty Wałbrzych ponownie w akcji