W kwietniu po raz pierwszy pojawiła się propozycja zmiany przepisów na korzyść słabszych ekip. Ze względu na przepaść dzielącą czołówkę i resztę stawki zaproponowano, aby zwiększyć ilość punktowanych pozycji w Grand Prix z 10 do 12 lub nawet 14.
Jednak podział sił w stawce znacząco się zmienił, a kierowcy RB, Haasa i Alpine zaczęli regularnie zdobywać pozycje w czołowej 10. Po 13. rundach jedynie Kick Sauber nie ma w swoim dorobku żadnego oczka.
Propozycja zmiany punktacji została raz jeszcze dogłębnie omówiona i przeanalizowana podczas dzisiejszego posiedzenia Komisji Międzynarodowej Federacji Samochodowej. W kwietniu zdecydowano się odroczyć podjęcie decyzji, ze względu na niewystarczającą ilość czasu.
W spotkaniu w Londynie uczestniczyli najważniejsi przedstawiciele FIA oraz F1, w tym dyrektor generalny Formuły 1, Stefano Domenicali, czy dyrektor ds. single-seaterów, Nikolas Tombazis oraz wszystkie 10 zespołów.
„Jednomyślnie uzgodniono, że nie będzie żadnych zmian w podziale punktów w mistrzostwach w związku z niedawną propozycją rozważenia rozszerzenia ich przydziału poza 10 pierwszych miejsc w Grand Prix” – czytamy w oświadczeniu FIA.
Nie była to jednak jedyna kwestia poruszana podczas posiedzenia. W jego trakcie przegłosowano podniesienie minimalnej wagi przewidzianej dla kierowców z 80 do 82 kilogramów „w interesie dobrego samopoczucia zawodników”. Oznacza to, że od 2025 roku minimalna masa samochodów wzrośnie z 798 do 800 kilogramów.
Uzgodniono również, że wszelkie koszty związane z urlopami macierzyńskimi i ojcowskim, a także zwolnieniami lekarskimi oraz rozrywką pozostaną wyłączone z limitu kosztów. W związku z planami zwiększenia obecnego limitu do 220 milionów dolarów, rozważane były różne opcje jego rozdysponowania.
Na spotkaniu omawiano także regulamin na rok 2026, którego zarys został zaprezentowany przed czerwcowym Grand Prix Kanady. Wówczas spotkał się on z mieszanymi reakcjami zespołów. Jego ostateczny wygląd poznamy po nadzwyczajnym posiedzeniu Komisji F1, które odbędzie się 2 października.
F1 2026 FIA car renders
Autor zdjęcia: FIA
Już teraz zdecydowano jedynie, że przed sezonem 2026 zorganizowane zostanie 9 dni testowych, podzielonych na trzy oddzielne odsłony. Dla porównania w tym roku przedsezonowe testy w Bahrajnie trwały 3 dni.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS