Nim zadzwonisz po fachowca przeczytaj ustawę
Grzejniki są uważane za integralną część budynku, co oznacza, że zarządza nimi nie właściciel mieszkania, a spółdzielnia. Wynika to z art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych, który stanowi, że “spółdzielnia ma obowiązek zarządzania nieruchomościami stanowiącymi jej mienie”. Naprawa czy wymiana grzejnika leży zatem po stronie spółdzielni i to ona pokrywa koszty z tym związane z tak zwanego funduszu remontowego, który opłacają wszyscy mieszkańcy w czynszu.
Z drugiej strony, jeśli chcesz wymienić grzejnik na bardziej efektywny czy lepiej pasujący do wystroju mieszkania – musisz uzyskać zgodę administracji. Dlaczego? Kaloryfery są integralną częścią instalacji grzewczej, samowolna ich wymiana może grozić zaburzeniem działania ogrzewania w całym budynku.
Co zrobić jeśli wykryjesz usterkę w funkcjonowaniu grzejnika?
Jeśli zauważysz problem z grzejnikiem w mieszkaniu, powinieneś to zgłosić w administracji budynku, która wezwie fachowca. Choć kaloryfer jest stosunkowo prostym w budowie urządzeniem, to jednak przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania może być wiele od zepsutego termostatu przez rdzę i korozję, aż po błędy podczas instalacji. Jednym z najczęstszych powodów zimnych czy ledwo ciepłych grzejników jest ich zapowietrzenie. Wiele osób decyduje się samodzielnie usunąć nadmiar powietrza z kaloryfera, szczególnie że w wielu modelach grzejników jest to bardzo prosty zabieg. Tymczasem administracja spółdzielni powinna wezwać hydraulika do nawet najmniejszych awarii.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS