Promują kuchnię roślinną i powrót do natury w żywieniu. Sprzedają zdrowie w słoikach. Przygotowują ekologiczną żywność, która zadowoli niejedno podniebienie. Każdy, kto poszukuje nowych smaków, znajdzie w szerokiej ofercie ich produktów coś dla siebie. Mikołaj i Magda Batorowie, właściciele „Zakwasowni”, opowiadają o swoim przepisie na biznes w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.
Recepta na zdrowie? Oni ją znają i przekonują, że kiszonki czy dania kuchni roślinnej z całego świata mogą zaskakiwać i być smaczną alternatywną dla tradycyjnych potraw. Promują zdrowy tryb życia i weganizm. Ciekawymi propozycjami i nietypowymi połączeniami smaków chcą sprawić, żeby ich klienci czuli się szczęśliwi we własnym ciele. Mikołaj i Magda Batorowie, właściciele „Zakwasowni”, są bohaterami piętnastego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. Jak mówią, praca z rodziną nie jest łatwa. A w biznesie bardzo ważni są też kontrahenci i pracownicy, którzy z czasem stają się bardzo bliscy. Robienie z nimi interesów musi być fair. To ich zasada.
„Zakwasownia” działa w kilku miastach w Polsce. W Gdyni jej sklep znajduje się w Miejskich Halach Targowych przy ul. Wójta Radtkego 36, a konkretnie w boksie numer 208. Produkty gdyńskiej firmy można też znaleźć w Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu, Będzinie, Warszawie, Bydgoszczy, Katowicach czy we Wrocławiu. Oferta jest bardzo bogata i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. „Zakwasownia” produkuje ekologiczną żywność. To różnego rodzaju warzywne pasty, zupy, sałatki, farsze, majonezy, zakwasy, dania obiadowe, octy czy kiszonki. Można też tam kupić kimchi i kombuchę.
– Firmy rodzinne to bezcenna wartość miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami gdyńskich rodzinnych biznesów i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W jej ramach, pod okiem Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, powstało 20 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały właśnie Gdynię. Nie zabraknie również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Przez 20 tygodni, zawsze we wtorki, na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube będą prezentowane kolejne odcinki krótkich, filmowych opowieści o rodzinnych biznesach.
Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. Otworzył go materiał opowiadający o Hotelu Jakubowym państwa Kamrowskich, którzy w posiadaniu „pierwszego gdyńskiego drapacza chmur” są od 10 lat. Następnie została zaprezentowana historia rodzinnej firmy państwa Ogrodowiczów – „Zegarmistrzostwo Ogrodowicz i syn”. To specjaliści, którzy w zegarmistrzowskim fachu działają już od lat 40. ubiegłego wieku. Obecnie w zakładzie można spotkać już trzecie pokolenie kontynuujące rodzinną tradycję. Potem można było dowiedzieć się więcej o firmie SpaceForest, która zajmuje się automatyką przemysłową i kosmicznymi technologiami. W czwartym odcinku o swoim gastronomicznym biznesie opowiedzieli właściciele zupiarni „Gary na ogniu”. Następnie można było poznać historię Liliany Poszumskiej i Arkadiusza Wójcika, czyli właścicieli Centrum Języka Hiszpańskiego „La Mancha”. Później o krawieckiej tradycji i kunszcie opowiedziała rodzina Wiśniewskich. W siódmym odcinku o swojej pasji do kawy mówili Barbara Szparagowska i Leszek Jędrasik – właściciele kawiarni „Black & White Coffee” w Gdyni. Tuż po nich została zaprezentowana rodzina Surowców i ich firma spedycyjna Hermes. Następnie można było poznać historię sklepu rodzinnego „Pod Pierzynką”, który działa w Gdyni od 1968 roku. W dziesiątym odcinku o swojej pasji do pieczenia opowiedzieli właściciele piekarni „Pajda”. Potem można było dowiedzieć się więcej o firmie Omnioxy, która dostarcza bezpieczne i łatwe w obsłudze komory hiperbaryczne. Następnie o miłości do Gdyni i kuchni międzynarodowej mówiła rodzina Wysockich, która prowadzi restaurację „Moje Miasto”. W trzynastym odcinku o fryzjerskim kunszcie i wielopokoleniowej tradycji opowiedziała rodzina Zagórskich, która prowadzi salon „Eco Irena”. Z kolei tydzień temu została zaprezentowana firma SEOgroup Interactive.
Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS