A A+ A++

Łączą projektowanie mody oraz prowadzenie bistro i delikatesów. U nich można zdrowo i smacznie zjeść, zamówić ciekawy ciuch czy kupić jedyną w swoim rodzaju biżuterię. Przygotowują dania wegańskie oraz bezglutenowe i podpowiadają, jak samodzielnie je przyrządzić. To ludzie z pasją, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą . Jola Słoma i Mirek Trymbulak, właściciele „Atelier Smaku”, opowiadają o swoim przepisie na biznes w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.

Od ponad 30 lat tworzą zgrany duet. Mają wiele pasji, a także podobne wyczucie smaku i stylu, dlatego idealnie odnajdują się w prowadzeniu wspólnego biznesu. Ich firma to kilka różnych działalności, ale pod jednym szyldem – „Atelier Smaku”. Dbają o kubki smakowe swoich klientów, przygotowując potrawy kuchni wegańskiej. Jednak oferują również nieszablonowe projekty modowe. Prowadzą też warsztaty kulinarne, a swoimi przepisami dzielą się online. W tej ostatniej kwestii pomaga im krewny, który ma własne studio montażu i nagrywania dźwięku. Jola Słoma i Mirek Trymbulak są bohaterami dziewiątego odcinka trzeciej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

„Atelier Smaku” znajduje się przy ul. Bytomskiej 36. Miejsce powstało na potrzeby pierwszego programu o kuchni wegetariańskiej na kanale Kuchnia+. To tam działają bistro i delikatesy. Na miejscu można zjeść m.in. blinburgery, zupy, pizze, pierogi, naleśniki, bliny, kluski ziemniaczane, ciasta, gofry czy dania z chlebem gryczanym. Dania te są dostępne również na wynos lub z dostawą. Produkty wege można nabyć też w sklepie online. Ponadto w ofercie są też pasty i przetwory w słoikach, pieczywo, zupy w słoikach, przyprawy i różnego rodzaju słodkości, w tym torty na zamówienie. W tym miejscu prowadzone są również warsztaty. To jednak nie wszystko. „Atelier Smaku” to również food truck, który pojawia się na różnego rodzaju imprezach kulinarnych, ale też pracownia modowa. Właściciele szyją na zamówienie np. żakiety, spódnice, sukienki, garnitury, bluzki, płaszcze, kurtki, suknie ślubne i okolicznościowe. Od lat ubierają pracowników ochrony lotniska w Gdańsku. Poza Gdynią ich modowe atelier ma również siedzibę w Warszawie przy al. 3 Maja 7.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydentka Gdyni ds. gospodarki.

„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach trzeciej edycji cyklu będzie można zobaczyć 12 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych, a w drugiej – 10 lokalnych przedsiębiorstw. We wtorek, 9 maja br. wystartowała trzecia edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony gabinetowi „Ach Studio”, w którym ludzie mogą zapomnieć o swoich codziennych troskach, a przy okazji zadbać o zdrowie. Drugi odcinek opowiadał o kawiarnio-kwiaciarni „Omnom”, gdzie sprzedaje się kwiaty i kawę. Następnie można było dowiedzieć się więcej na temat Pracowni 111, w której architekci tworzą ambitne projekty wnętrz czy budynków. Natomiast czwarty odcinek dotyczył „Kociołka Konesera”, czyli lokalu, który nie ma stałego menu, ale serwuje zupy i kuchnię niszową. Potem poznaliśmy historię biznesu Mariusza i Katarzyny Kiedrowiczów, czyli właścicieli sklepu z pamiątkami „I love Gdynia”. A w ostatnim odcinku przed wakacjami można było dowiedzieć się więcej o pracowni „Lilki Szpilki”. Z kolei po letniej przerwie pojawił się materiał poświęcony bistro „Białe Wino i Owoce”. A kolejny dotyczył Hotelu Quadrille Relais & Châteaux.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.




Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Starostwie złożyli uroczyście ślubowanie na nauczyciela mianowanego
Następny artykułUM Tarnów: Tarnowski Miejski Dzień Ogrodnika