A A+ A++

Zdjęcia produktowe przydadzą się w wielu branżach. Szczególnie chętnie sięgają po nie osoby sprzedające w internecie lub wydające katalogi produktów. Profesjonalne zdjęcia produktowe pozwalają dobrze zaprezentować zarówno przedmioty wymagające jak odzież, bizuteria czy kosmetyki. Warto jednak pamiętać, że nawet z pozoru banalne przedmioty mogą znacząco zyskać w oczach klientów jeśli zaprezentujemy je w profesjonalny sposób.

Zdjęcia produktowe mogą przyciągnąć uwagę kupujących ale również rozwiewają ich wątpliwości i odpowiadają na pytania w przystępny sposób. To właśnie z pomocą przemyślanych fotografii produktu szybko pokażemy jego najważniejsze cechy i funkcje.

Warto również dodać, że jakość zdjęć produktowych rzutuje w dużym stopniu na to jak postrzegana jest nasza marka. Profesonalnie wykonane packshoty to pewnego rodzaju wizytówka.

Zdjęcia produktowe – najważniejsze wskazówki

Zadbaj o odpowiedni sprzęt

Chodzi tu zarówno o dobrej klasy aparat jak i obiektywy, które do niego podłączymy. Jakość zestawu fotograficznego bezpośrednio wpłynie na jakość i ostrość wykonanych zdjęć produktowych. Nie warto więc używać sprzętu z niskiej półki, który nie poradzi sobie z wymagającymi dobrej jakości sesjami studyjnymi.

Światło to podstawa każdego zdjęcia produktu

Bez udziału światła nie powstanie żadna fotografia. W przypadku zdjęć produktowych świato ma szczególne znaczenie. Aby uzyskać najlepsze efekty zalecamy stosowanie oświetlenia studyjnego, które pozwala na precyzyjne oświetlenie sceny zgodnie z naszymi potrzebami.

Tło dobrane do produktu

Choć w przypadku zdjęć produktowych do internetu najczęściej używamy białe, jednolite tło nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć również na przykład ciekawą aranżację. Warto równeiż poeksperymentować z innymi kolorami – na przykład czarne tło świetnie sprawdza się przy wykonywaniu zdjęć produktowych biżuterii.

Idealna ostrość na całym przedmiocie

Każde zdjęcie produktowe powinno być idealnie ostre. Chodzi tu zarówno o jakkość samego obiektywu ale również odpowiednią rozdzielczość obrazu tworzonego przez aparat fotograficzny. Nie zapominajmy, że cały przedmiot na zdjęciu powinien być w płaszczyźnie ostrości.

Kadr i perspektywa na zdjęćiu produktowym

Odpowiedni kąt pod jakim sfotografujemy przedmiot pozwoli nam na atrakcyjną prezentację oferty. Warto dobrze dobrać ujęcie aby maksymalnie wykorzystać potencjał każego zdjęcia produktu.

Odpowiednia obróbka graficzna

W profesjonalnej fotografii produktowej, obróbka graficzna jest nieodłącznym elementem każdego zdjęcia. Pamiętajmy, że retusz graficzny ma podkreślać i wydobywać cechy przedmiotu jednak z zachowaniem jego wiarygodnego wyglądu aby nie wprowadzać klientów w błąd.

Dodatkowe zdjęcia produktu

Najbardziej popularne i zwykle pasujące do każdego miejsca publikacji będą packshoty z więc zdjęcia produktowe na białym tle. Gdy posiadamy już komplet takich fotografii dla każdego przedmiotu w ofercie, nic nie stoi na przeszkodzie aby uzupełnić kartę produktu na przykład ciekawymi aranżacjami czy też pokazaniem przemdiotu w jego codziennym zastosowaniu.

Więcej porad znajdziesz na naszym blogu o fotografii produktów https://www.fotographia.pl/blog-o-fotografii-produktowej-i-reklamowej/

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPieniądze leżały na ulicach Krakowa. Aktualizacja w sprawie
Następny artykułPolicjanci ze Skierbieszowa pomagali rodzinie, której samochód ugrzązł na leśnej drodze