Activision Blizzard opublikowało właśnie swoje najnowsze wyniki finansowe obejmujące trzeci kwartał tego roku, czyli okres od lipca do września 2020 roku. W tym czasie firma wygenerowała aż 1,2 mld USD z samych tylko mikrotransakcji (w raporcie określanych jako „in-game net bookings”). Dla porównania przychody Activision Blizzard z tego tytułu w analogicznym okresie ubiegłego roku wynosiły 709 mln USD, co oznacza wzrost o aż 70%. Mówiąc krótko, mimo powszechnej krytyki mikrotransakcji (w tym w dużej mierze podejścia do tej kwestii Activision), gracze tak naprawdę coraz chętniej sięgają po tego typu cyfrowe dodatki, co zdaje się tylko zachęcać wydawców do stosowania ich w kolejnych tytułach na coraz większą skalę.
Activision Blizzard tylko w trzecim kwartale wygenerowało aż 1,2 mld USD z samych mikrotransakcji.
Warto wyjaśnić, że „in-game net bookings”, które pojawia się w raporcie, to głównie przychody wygenerowane z DLC i mikrotransakcji właśnie i jest to po prostu odpowiednik zakupów w grze. Patrząc z szerszej perspektywy, Activision Blizzard pochwaliło się całkowitym przychodem netto w ujęciu GAAP w wysokości 1,95 mld USD, kiedy w analogicznym okresie 2019 roku kwota ta wynosiła 1,28 mld USD. Dobrze pokazuje to także, jak ogromną część zarobków firmy stanowią właśnie cyfrowe dodatki i mikrotransakcje. Trudno się jednak temu dziwić, przecież mówimy o wydawcy, który bardzo mocno stawia na sieciowe gry (Call of Duty Warzone, Overwatch, World of Warcraft czy do niedawna jeszcze Destiny), gdzie tego typu atrakcje stanowią podstawę zabawy.
Ciekawie prezentuje się także baza aktywnych miesięcznie użytkowników Activision Blizzard. Liczba ta wynosi na 30 września 2020 roku 390 graczy, z czego 30 mln to aktywni użytkownicy pod marką Blizzard, samo Activision pochwalić może się 111 mln użytkowników, a należąca do przedsiębiorstwa firma King (wykupieni przez Activision Blizzard kilka lat temu za 5,9 mld USD), czyli twórcy Candy Crush, rozbijają bank z 249 mln aktywnych użytkowników. Call of Duty, World of Warcraft i Candy Crush to trzy największe marki odpowiednio Activision, Blizzard i King. Co więcej, liczba aktywnych użytkowników Call of Duty potroiła się w ubiegłym roku, natomiast w przypadku WoW utrzymała ten sam stabilny poziom. Wzrost zainteresowania odnotowało także Candy Crush, ale w tym przypadku nie ujawniono szczegółów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS