A A+ A++

Suninen i Markkula przez cały rajd toczyli zacięty bój z Emilem Lindholmem i Reetą Hamalainen. Ostatecznie to załoga Hyundaia była lepsza, ale różnica na mecie wyniosła niespełna 8 s.

Zgodnie z procedurami samochód triumfatorów został zabrany na badanie kontrolne. Okazało się, że przedni zderzak w Hyundaiu i20 N Rally2 Suninena był zbyt lekki. Waga pokazała 3931 gramów, a według homologacji powinna przynajmniej 4510 gramów (masa minimalna).

Wezwani przez sędziów: menedżer Hyundaia oraz szef działu klienckiego zeznali, że feralny zderzak nie został wyprodukowany przez Hyundai Motorsport. Element był zamiennikiem używanym podczas testów, a stajnia Red Grey – obsługująca oficjalny zespół koreańskiej marki w WRC 2 – omyłkowo dołączyła go do egzemplarzy przygotowanych na rajd (pozostawiła zamontowany po testach).

ZSS przyjął tłumaczenie, że chodziło o błąd ludzki, jednak stwierdził, iż nie zwalnia to zawodnika z odpowiedzialności za zgodność samochodu z homologacją i przepisami technicznymi. Załoga Suninen/Markkula została wykluczona z Rajdu Finlandii i straciła zwycięstwo w WRC 2.

Triumfatorami kategorii zostali Lindholm i Hamalainen. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk przesunęli się na szóstą pozycję.

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPIOTR PATKOWSKI: Bezrobocie poniżej 5 procent!
Następny artykułMatki równoległe – Kino letnie w Józefosławiu